دیابت؛ بزرگترین همه‌گیری تاریخ / نیمی از مبتلایان از بیماری خود بی‌خبرند
23 آبان 1402 - 16:56
شناسه : 277765
0

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دیابت را بزرگترین همه‌گیری تاریخ برشمرد و گفت: از هر ۱۰ بزرگسال در جهان، یک نفر با دیابت زندگی می‌کند. به گزارش مادوند، دکتر محمدرضا سربازی ضمن گرامیداشت روزجهانی دیابت، گفت: ۱۴ نوامبر مصادف با ۲۳ آبان ماه به عنوان روز جهانی […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دیابت را بزرگترین همه‌گیری تاریخ برشمرد و گفت: از هر ۱۰ بزرگسال در جهان، یک نفر با دیابت زندگی می‌کند.

به گزارش مادوند، دکتر محمدرضا سربازی ضمن گرامیداشت روزجهانی دیابت، گفت: ۱۴ نوامبر مصادف با ۲۳ آبان ماه به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است که بزرگترین کمپین آگاهی از دیابت در تمام دنیا است.

به گفته وی، در این رویداد بیش از یک میلیارد نفر در جهان برای مقابله با دیابت متحد می‌شوند تا با اطلاع‌رسانی گسترده در راستای پیشگیری و کنترل دیابت و افزایش حمایت‌طلبی برای مراقبت و آموزش افراد مبتلا به دیابت انجام شود.

سربازی، دیابت را بزرگترین همه‌گیری تاریخ عنوان کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود از هر ۱۰ نفر بزرگسال در جهان، یک نفر با دیابت زندگی می‌کند اما نیمی از آنها از بیماری خود مطلع نیستند.

به گفته وی، با اطلاع‌رسانی و تشویق مردم به خودمراقبتی و تشخیص و درمان به موقع، می‌توان در بسیاری موارد از  ابتلا به دیابت نوع ۲ و عوارض بیماری پیشگیری کرد یا آن را به تاخیر انداخت.

او با اشاره به آمار  افرادی که در جهان دچار اختلال تحمل گلوکز هستند، خاطرنشان کرد: در صورت عدم مداخله موثر و به موقع، اغلب این افراد مبتلا به دیابت خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی اختلال تحمل گلوگز، تاکید کرد: آموزش سبک زندگی سالم، اصلاح شیوه زندگی و درمان مناسب و به موقع می تواند باعث جلوگیری از بروز دیابت و یا به تاخیر انداختن آن شود.

بیشتر بخوانید:

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آمار مبتلایان به دیابت در کشور، گفت: براساس آمارهای موجود حداقل ۱۴ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال دچار دیابت هستند. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۷۵ درصد این افراد از بیماری خود آگاه هستند.

سربازی در ادامه سخنان خود بر ضرورت ارتقای سطح آگاهی و جلب توجه مردم جامعه درخصوص دیابت تاکید کرد.

او اطلاع‌رسانی درباره خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را از جمله اهداف هفته ملی دیابت امسال ( ۲۶-۲۰ آبان) عنوان کرد.

وی یادآور شد که این پویش ملی بر اهمیت دسترسی به اطلاعات، اهمیت مراقبت مناسب، اطمینان از درمان به موقع و مدیریت بیماری دیابت، اقدامات موثر در تاخیر یا جلوگیری از بروز دیابت نوع ۲ و تاثیر عوارض مرتبط با دیابت تمرکز دارد.

به گفته وی، در هفته ملی دیابت برنامه‌های متعددی به منظور ارتقای آگاهی عمومی در زمینه بیماری دیابت اجرا می‌شود که برگزاری و اجرای برنامه‌های مذکور با مشارکت و همکاری واحدهای تابعه معاونت بهداشت و انجمن‌های دیابت، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، آموزش و پرورش، خانه‌های مشارکت در سلامت و سایر سازمان‌ها و نهادها صورت می‌گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، بر اساس این گزارش در پویش ملی سلامت که از ۲۰آبان ماه تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» برگزار خواهد شد جمعیت بالای ۱۸ سال مورد ارزیابی دیابت و فشارخون قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋