ابلاغ طرح تفصیلی شهر لواسان تایک ماه آینده/اختصاص۲۰میلیارد تومان جهت خریدتجهیزات زمستانی لواسان
29 شهریور 1402 - 13:27
شناسه : 273643
0

شهردار لواسان از ابلاغ طرح تفصیلی این شهر ظرف یک ماه آینده خبر داد. به گزارش مادوند، یونس غفاری در نشست خبری امروز چهارشنبه در تشریح اقدامات شهرداری لواسان گفت: خوشبختانه اقدامات شهرداری و شورای شهر لواسان به پروژه‌های امیدآفرینی در سطح شهر بدل شده است. روزی که در شورای شهر تهران برنامه‌های خود را […]

ارسال توسط :
پ
پ

شهردار لواسان از ابلاغ طرح تفصیلی این شهر ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش مادوند، یونس غفاری در نشست خبری امروز چهارشنبه در تشریح اقدامات شهرداری لواسان گفت: خوشبختانه اقدامات شهرداری و شورای شهر لواسان به پروژه‌های امیدآفرینی در سطح شهر بدل شده است. روزی که در شورای شهر تهران برنامه‌های خود را ارائه می‌کردم همه اعضای شورا خواسته مشخصی را مبنی بر رضایتمندی مردم مورد تأکید قرار دادند که وعده دادم تا در راستای تحقق این مهم همه توان خود را به کار بگیرم و تلاش کنم در پایان دوره ششم مدیریت شهری این رضایتمندی شهروندان رقم بخورد.

وی اضافه کرد: چهار ماه پیش مسئولیت شهرداری را با اعتماد شورا برعهده گرفتم و یکی از مشکلاتی که از گذشته برای شهرداری لواسان با سابقه‌ای بیش از هفت سال ایجاد شده است، انباشت نیروهاست. در ابتدای کار نزدیک به ۸۰۰ نفر نیروی انسانی در شهرداری لواسان وجود داشت در حالی که برای شهری با حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت این تعداد نیرو بسیار زیاد است و یک معضل محسوب می‌شود. حدود ۲۵ میلیارد تومان به صورت ماهانه حقوق پرسنل شهرداری است که پرداخت می‌شود.

غفاری ادامه داد: این در شرایطی است که در شهر لواسان و در حوزه فضای سبز نیروی کافی وجود ندارد. از سوی دیگر صنعت در شهر لواسان وجود ندارد و همه در حوزه اشتغال از شهرداری انتظار دارند و شهرداری را می‌شناسند. چارت سازمانی شهرداری لواسان حدود ۳۵ نفر است و نهایتا این شهرداری با حدود ۲۰۰ نفر اداره می‌شود، لذا یکی از مشکلات اساسی شورا و شهرداری لواسان انباشت نیروی زیاد است قطعا شهرداری بنگاه کاریابی نیست و مراجعات بسیار زیاد به اعضای شورای شهر و شهرداری برای کاریابی معقول نیست و شهرداری توانی برای اشتغال‌ این افراد ندارد.

شهردار لواسان با اشاره به اینکه در همه حوزه‌ها شهرداری موظف به خدمت رسانی شهروندان است، اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و مردم در سطح شهر لواسان از شهرداری انتظار دارند. در حوزه شهرسازی که بیشترین حجم مراجعات مردمی در این حوزه است اولین اقدامی که در دستور کار قرار گرفت تکریم ارباب رجوع بود و تاکید بر حفظ حرمت شهروندان مورد توجه ویژه قرار گرفت. از سوی دیگر الکترونیکی کردن استعلامات دستگاه‌ها را در حوزه شهرسازی پیگیری کردیم. جلسات متعددی با دفترخانه‌ها برای الکترونیکی شدن استعلامات برگزار شد و بی‌تردید اگر این مهم محقق شود حجم بسیار زیادی از ترددهای غیرضرور در سطح شهر کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه شهرسازی طرح تفصیلی شهر لواسان هفت سال است که در کمیسیون‌های مختلف رد و بدل می‌شود ولی همچنان ابلاغ نشده بود. در ابتدای مدیریت شهری فعلی نیز ایراداتی به طرح گرفته شده بود. بر همین اساس تیمی را تعیین کردیم که نسبت به رفع ایرادات و پیگیری ابلاغ این طرح تلاش کنیم. حساسیت‌های بسیار زیادی بر روی طرح تفصیلی شهر لواسان وجود دارد، لذا ابلاغ این طرح هر سال به طول انجامید.

به گفته شهردار لواسان، خوشبختانه با کمک معاون عمرانی استانداری تهران و برگزاری جلسات متعدد با حضور دستگاه‌های ذیربط دو هفته پیش طرح تفصیلی شهر لواسان به شورای توسعه و برنامه ‌ریزی رفت و به تصویب رسید لذا تصور می‌کنم کمتر از یک ماه آینده طرح تفصیلی لواسان ابلاغ خواهد شد و از آن پس در حوزه شهرسازی این شهر براساس طرح تفصیلی حرکت خواهیم کرد.

غفاری در تشریح اقدامات شهرداری در حوزه خدمات شهری نیز تصریح کرد: روزی که مسئولیت را قبول کردیم علی‌رغم زحمات کشیده شده نارضایتی زیادی در حوزه سلامت شهری وجود داشت که با هماهنگی شورا تغییراتی در این حوزه اعمال شد و وضعیت بهبود پیدا کرد. با توجه به تفاوت لواسان با سایر شهرها از این حیث که بارش‌ها در این شهر بیشتر است و زمستان به شکلی زودتر آغاز می‌شود، تفاوت‌هایی در حوزه خدمات شهری وجود دارد. در همین راستا در حوزه تجهیزات ظرفیت‌های لازم را نداشتیم به شکلی که در سنوات گذشته در هنگام بارش برف از سایر شهرها کمک گرفته می‌شد. لذا لایحه‌ای به شورا تقدیم کردیم تا حدود ۲۰ میلیارد تومان بتوانیم تجهیزات زمستانی خریداری کنیم و بدین ترتیب از یخ زدگی معابر سطح شهر جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی فعالیت‌های خوبی انجام شده و با برگزاری جشن‌هایی همچون جشن عفاف و حجاب و جشن غدیر که حدود ۵۰۰۰ نفر در آن شرکت کردند در این حوزه نیز به نوعی شاهد وقوع تحولی در شهر لواسان بودیم همچنین با شکل‌گیری کارگروه سیما و منظر شهری و دعوت از کارشناسان و نخبگان این حوزه و بهره‌گیری از مشارکت مردم در حوزه المان‌های شهری، نورپردازی و مبلمان شهری تلاش کرده‌ایم که از ایده‌های نو بهره بگیریم.

شهردار لواسان تاکید کرد: در حوزه عمرانی نیز یکی از مهم‌ترین موضوعات پل خروجی شهر بوده که کل بودجه عمرانی سال جاری معطوف به این پروژه بوده است. پروژه خروجی شهر برای مردم و مسئولین شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است تا با اجرای آن عرشه پل برای تسهیل تردد افزایش پیدا کند.

غفاری با بیان اینکه ۲۵ میلیارد تومان حجم اعتبارات پیش‌بینی شده برای این پروژه بوده اما احتمالا خیلی بیشتر از این هزینه در بر خواهد داشت، ادامه داد: هنگامی که در شهرداری لواسان کار را تحویل گرفتم پیشرفت این پروژه زیر پنج درصد بود؛ اما امروز از ۱۲ شمع پل تنها سه شمع باقی‌مانده و پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی محقق شده و با اتمام حفاری شمع‌ها، سرعت کار بیشتر خواهد شد. تمام تلاش ما این است که این پل در ایام دهه فجر امسال به اتمام و بهره برداری برسد تا یک مطالبه چندین ساله مردم شهر محقق شود.

وی با اشاره به این‌که افتتاح فرهنگسرای البرز نیز در این شهر مراحل نهایی خود را طی می‌کند، اضافه کرد: ۱۵ تا ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای لکه گیری آسفالت در سطح شهر پیش بینی شده بود که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در این پروژه محقق شده و پنج میلیارد تومان نیز اعتبار جدول گذاری در لواسان عملیاتی شده است. در حقیقت هر آنچه در بودجه عمرانی سال جاری پیش‌بینی شده بود همگی به مرحله‌ی عقد قرارداد رسیده و در حوزه سرمایه‌ گذاری نیز در حالی که پیش‌تر در شهر انجام نشده بود، ولی ظرفیت‌های سرمایه‌ گذاری بسیاری وجود دارد که با همراهی و همفکری شورا رویدادهای بزرگی در این حوزه رقم خواهد خورد.

شهردار لواسان ادامه داد: حوزه سرمایه‌ گذاری در شهر لواسان فعال شده و از مشاورین در این حوزه بهره گرفته شده است. همچنین پروژه‌هایی نیز عملیاتی شده که یکی از آنها تأمین تجهیزات فرهنگسرای البرز است که به صورت مشارکتی انجام خواهد شد. همچنین دو کافه در سطح شهر متعلق به شهرداری لواسان با مشخص شدن حجم سرمایه‌ گذاری به مرحله فراخوان رسیده و در حقیقت سرمایه‌های شهر که رها شده باقی مانده بود، مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تهیه اطلس سرمایه‌ گذاری شهر لواسان اشاره کرد و افزود: بحث اطلس سرمایه‌ گذاری در اجرای روند مناقصه قرار گرفته تا شرکت مشاور ظرفیت‌های شهر را بررسی و پیشنهادات خود برای حوزه سرمایه‌ گذاری را مطرح کند. همچنین در حوزه احداث میدان میوه و تره‌بار اقدامات لازم برای تهیه زمین انجام شده و در حال حاضر نیز یک میدان در سطح شهر فعال است. بازار روز نیز به صورت مشارکتی برای شهر لواسان در زمینی که متعلق به آموزش و پرورش است، احداث خواهد شد.

غفاری ادامه داد: زمینی نیز به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع برای موضوع احداث کارتینگ شناسایی شده که به صورت سرمایه‌ گذاری احداث خواهد شد. از سوی دیگر زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع نیز برای شهر بازی در نظر گرفته شده که در مرحله ارزش‌گذاری است.

به گفته وی، این شهربازی نیز به صورت مشارکتی در لواسان اجرا خواهد شد. به این ترتیب هر کس ظرفیت‌های لازم را داشته باشد در پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌ گذاری می‌تواند وارد میدان شود و شهرداری لواسان از این موضوع استقبال می‌کند؛ البته اولویت ما این است که سرمایه گذاران بومی شهر لواسان باشند. برای ارتقاء کیفیت پایش تصویری نیز به دنبال عقد قرارداد با یک شرکت هستیم.

غفاری ادامه داد: قلعه کلاک نیز که از آثار باستانی لواسان است مصوب شده تا به عنوان حوزه بوم‌گردی به سرمایه‌ گذار بخش خصوصی واگذار شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. برای راه‌اندازی مرکز معاینه فنی در شهر لواسان نیز به دنبال فراهم کردن فضای مناسب هستیم. روشنایی سطح شهر نیز که شامل نصب پای چراغ‌ها در بلوارهای شهر لواسان است پیگیری می‌شود و از طریق متمم بودجه اجرای آن را دنبال خواهیم کرد.

شهردار لواسان در خصوص بودجه شهرداری شهر لواسان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ رقم ۳۸۵ میلیارد تومان برای بودجه شهرداری مصوب شده که تا به امروز ۲۸۱ میلیارد تومان وصول شده است و به این ترتیب از پیش‌بینی‌ها جلوتر هستیم و حدود ۳۰ درصد از وصول بودجه پیش‌بینی شده جلوتر هستیم. این در حالی است که سال گذشته بودجه شهرداری لواسان محقق نشده ولی برای امسال در متمم بودجه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اضافه خواهیم کرد.

وی در خصوص احداث پارکینگ در شهر لواسان نیز تصریح کرد: تجهیزات پارکینگ مکانیزه از حدود پنج سال قبل خریداری شده ولی موفق به تأمین زمین برای احداث این پارکینگ نشده بودند که مقرر شد در زمینی در مجاورت شهرداری لواسان متعلق به آموزش و پرورش که اجاره می‌شود، پارکینگ مکانیزه احداث شود.

غفاری درباره حمل و نقل عمومی شهر لواسان نیز اضافه کرد: با توجه به جمعیت ۲۵ هزار نفری لواسان سال گذشته هفت دستگاه مینی‌بوس خریداری و به شبکه حمل و نقل عمومی این شهر اضافه شده است، ولی تاکنون بودجه‌ای از سمت دستگاه‌های دولتی در این حوزه دریافت نشده با این حال اگر کمبودی در این حوزه نیاز باشد قطعا با خریداری مینی‌بوس نسبت به اضافه کردن به ناوگان اقدام خواهیم کرد.

به گزارش مادوند، در بخش دیگری از این نشست کرمی‌نیا رئیس شورای اسلامی شهر لواسان نیز گفت: از ابتدای دوره ششم شورای شهر لواسان که پنج منتخب مردم لواسان در آن کار خود را آغاز کرده‌اند با حجم زیادی از شکایات مواجه بودیم که حدود شش ماه از زمان ما به پیگیری این شکایات گذشت اما خوشبختانه در حال حاضر کارها برنامه ‌ریزی شده و زمینه خدمت بهتر در شهر مهیا شده است. همه این اقدامات در شرایطی انجام شده که به لحاظ مالی مشکل داریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پروژه‌های مختلفی کلید خورده و شهردار جدید نیز به عنوان یک مدیر جوان و پر انرژی طرح‌های خوبی ارائه کرده که با تکمیل آنها شاهد تحول در سطح شهر خواهیم بود.

کرمی‌نیا به موضوع اشتغال در شهر لواسان به عنوان یک معضل قدیمی اشاره کرد و گفت: موضوع اشتغال در شهر لواسان از سنوات گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود و پرسنل حجیمی در شهرداری تهران گرد آمده بود ولی ما به سمت موضوع تعدیل نرفتیم و تلاش کردیم به این موضوع به عنوان یک فرصت نگاه کنیم تا از طریق آموزش بهره‌وری نیروها را افزایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر لواسان تاکید کرد: شورای شهر لواسان حمایت همه جانبه‌ای از برنامه‌های شهردار دارد و اگر اقداماتی که به عنوان برنامه اعلام شده است با کمک شورا عملیاتی شود، شاهد تحول در لواسان خواهیم بود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋