از لزوم فعال بودن ستاد اربعین در طول سال تا راه‌اندازی موکب‌های تخصصی در مسیر پیاده‌روی زائران
28 شهریور 1402 - 13:27
شناسه : 273370
0

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون شهردار تهران در خصوص اقدامات قرارگاه اربعین شهرداری تهران به بیان نظرات خود پرداختند و حجت الاسلام و المسلمین آقامیری با بیان اینکه جا دارد از معاون اجتماعی شهرداری تهران و همچنین دولت بابت برگزاری حماسه اربعین تشکر کنیم، گفت: اقدامات کم نظیری در مراسم اربعین […]

ارسال توسط :
پ
پ

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون شهردار تهران در خصوص اقدامات قرارگاه اربعین شهرداری تهران به بیان نظرات خود پرداختند و حجت الاسلام و المسلمین آقامیری با بیان اینکه جا دارد از معاون اجتماعی شهرداری تهران و همچنین دولت بابت برگزاری حماسه اربعین تشکر کنیم، گفت: اقدامات کم نظیری در مراسم اربعین شکل گرفته است به گونه‌ای که چهار میلیون نفر از هموطنان طی ۱۰ روز از کشور خارج و مجددا بدون مشکلی بازگشتند که این اتفاق بزرگی است.

به گزارش مادوند، آقامیری با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۳ موکب تخصصی کودک و نوجوان ایجاد کرده بود، افزود: همچنین یک شهربازی در طول مسیر راهپیمایی ایجاد شده بود که لازم است با توجه به خانوادگی شدن راهپیمایی اربعین با حضور خیرین از این نوع شهربازی‌ها در طول مسیر ایجاد شود تا خاطره خوبی برای کودکان و نوجوانان شکل گیرد.

علیرضا نادعلی نیز با اشاره به بازدیدش از تمامی قرارگاه‌های مرزی و موکب‌های شهرداری در عراق اظهار کرد: ستاد اربعین در طول سال فعال بود و بر همین اساس توانست زیرساخت‌های ثابت در طول مسیر ایجاد کند که این اتفاق خوبی است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین می‌بایست با کاهش خطاها و منسجم‌ شدن برنامه‌ها فعال بماند، گفت: امسال رویکرد توجه به خانواده‌ها، نوجوانان و بانوان در دستور کار قرار داشت و از توان مردم بیشتر استفاده شده بود.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من باید نسبت به مرزها با اولویت بالاتری توجه شود و خدمت رسانی به زائران در زمان بازگشت تقویت شود گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات در اربعین کافی نیست و در سال آینده می‌بایست بودجه واقعی‌تری به اربعین اختصاص داده شود.

سوده نجفی نیز با بیان اینکه نقش بانوان در اربعین حسینی پررنگ‌تر دیده شد که در همین راستا موکب زینبیون شکل گرفت، تصریح کرد: البته امیدوارم خدمات رسانی تجمیع شود و شاهد موازی کاری نباشیم و بودجه‌ای که در شورا برای اربعین مصوب می‌شود بسیار ناچیز است و امیدواریم بتوانیم در سال آینده بودجه بیشتری تصویب کنیم. هر چند که این وظیفه اصلی شهرداری تهران نیست؛ اما باید در این حماسه تمدن ساز وارد شویم و می‌توانیم از توان خیرین بیشتر استفاده کنیم.

در ادامه نرگس معدنی‌پور نیز با اشاره به خدمات شهرداری تهران در قرارگاه اربعین حسینی، گفت: با توجه به تقسیم کاری که انجام شده بود شاهد خدمت رسانی بهتر بودیم و حتی سازه‌های مناسبی برای اسکان زائران شکل گرفته بود.

وی با اشاره به تبلیغات انجام شده در مرزها برای جمع‌آوری پسماند و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای آن را اقدام مثبتی دانست و ادامه داد: در مسیر شاهد نذر آب بودیم که اتفاق خوبی است و همچنین راه اندازی غرفه‌های مادر و کودک، غرفه‌های فرهنگی و موکب‌های تخصصی که در مسیر ایجاد شد از جمله اقدامات موثر بود.

احمد علوی نیز با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان نظافت و حمل و نقل خدمات خوبی ارائه شد که جای تقدیر دارد، گفت: اقدامات پیش بینی شده برای امسال مثبت بود اما اصلی‌ترین بار در اربعین بر دوش نیروهای مردمی است اما هر سال فشار بر موکب داران برای انتقال تجهیزات و امکانات بیشتر می‌شود که انتظار می‌رود تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋