رکورد کشتارهای دسته‌جمعی در نیمه اول ۲۰۲۳ در آمریکا
25 تیر 1402 - 9:17
شناسه : 259555
0

آسوشیتدپرس در گزارش آماری جدیدی آورده است که ایالات متحده در نیمه اول سال جاری میلادی (۲۰۲۳) با ثبت ۲۸ مورد حادثه قتل عام، رکورد جدیدی را ثبت کرده است. به گزارش مادوند به نقل از الجزیره، در همین حال سیاست گذاران آمریکا در تلاش برای مهار خشونت با سلاح گرم در سراسر این کشور […]

ارسال توسط :
پ
پ

آسوشیتدپرس در گزارش آماری جدیدی آورده است که ایالات متحده در نیمه اول سال جاری میلادی (۲۰۲۳) با ثبت ۲۸ مورد حادثه قتل عام، رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

به گزارش مادوند به نقل از الجزیره، در همین حال سیاست گذاران آمریکا در تلاش برای مهار خشونت با سلاح گرم در سراسر این کشور هستند.

تحلیل آسوشیتدپرس که روز گذشته (جمعه) منتشر شد، نشان می‌دهد که ۱۴۰ نفر در این مدت کشته شده اند. همچنین همه قتل‌های دسته‌جمعی به جز یک مورد شامل استفاده از سلاح گرم بوده است.

قتل‌های دسته‌جمعی به حوادثی که در آن چهار نفر یا بیشتر کشته شدند بدون احتساب مظنون آن،‌ اطلاق می‌شود.

یکی از اعضای خانواده قربانیانی که در جریان تیراندازی مرگبارِ ماه مارس در یک مدرسه‌ جان خود را از دست دادند، در این باره گفت: من هرگز فکر نمی‌کردم که خانواده من بخشی از این آمار باشد.

حوادث سال جاری میلادی رکورد قبلی ۲۷ مورد کشتار جمعی را که تنها در نیمه دوم سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) به ثبت رسیده بود را شکست.

«جیمز آلن فاکس»، یک استاد جرم شناسی در این باره اظهار کرد: این واقعیت که در یک نیم سال، ۲۸ مورد حادثه کشتار جمعی رخ داده، بهت‌آور است.

کشتارهای دسته جمعی با افزایش کلی خشونت با اسلحه در آمریکا، در حال افزایش است. براساس پایگاه داده بایگانی خشونت با اسلحه، این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۷۷ مورد تیراندازی جمعی را متحمل شده است.

در حوالی تعطیلات چهار ژوئیه و به مناسبت روز استقلال ایالات متحده، تیراندازی های دسته جمعی متعددی در سراسر آمریکا از جمله در واشنگتن دی سی منجر به کشته و زخمی شدن افراد و تجدید درخواست ها برای اعمال قوانین سخت‌گیرانه در ارتباط با اسلحه در این کشور شد.

در همین حال در اوایل ماه جاری میلادی نیز «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا، موج تیراندازی‌های غم‌انگیز و بی‌معنا را محکوم کرد و از جمهوری‌خواهان در کنگره خواست تا برای ایجاد اصلاحاتی «معنادار و منطقی» در رابطه با استفاده از  اسلحه در این کشور به او بپیوندند.

قوانین مرتبط با استفاده از اسلحه در آمریکا موضوعی سیاسی در این کشور بوده است. در حالی که دموکرات ها خواستار مقررات سخت‌گیرانه‌تر هستند، جمهوری خواهان مالکیت اسلحه را به عنوان یک حق غیرقابل انکار می‌دانند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋