وعده وزیر ارشاد درباره ساخت حریم تئاتر شهر
13 تیر 1402 - 22:31
شناسه : 253705
0

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری این وزارتخانه با حضور در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک، نکاتی را درباره این جشنواره، بودجه تئاتر و حریم مجموعه تئاتر شهر بیان کردند. وزیر ارشاد گفت: به‌زودی مراحل ساخت حریم مجموعه تئاتر شهر اتفاق خواهد افتاد. به گزارش مادوند، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد با همراهی […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری این وزارتخانه با حضور در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک، نکاتی را درباره این جشنواره، بودجه تئاتر و حریم مجموعه تئاتر شهر بیان کردند. وزیر ارشاد گفت: به‌زودی مراحل ساخت حریم مجموعه تئاتر شهر اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش مادوند، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد با همراهی محمود سالاری، معاون هنری این وزارتخانه شامگاه یکشنبه، یازدهم تیرماه با حضور در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «آقا محمد» که از بوشهر در این دوره از جشنواره شرکت دارد، نشستند.

قرار بود اجرای دوم این نمایش ساعت ۲۰ روی صحنه برود اما به دلیل حضور وزیر ارشاد در برنامه‌ای دیگر در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، او دیرتر از زمان مقرر به مجموعه تئاتر شهر رسید و این اثر نمایشی با حدود ۴۰ دقیقه تاخیر روی صحنه رفت.

در حاشیه این دیدار، وزیر ارشاد با اشاره به تامین بودجه لازم و آغاز ساخت و ساماندهی حریم تئاتر شهر، تاکید کرد که برای حمایت از برنامه‌های تئاتری هیچ محدودیتی نداریم.

او بعد از تماشای نمایش «میرزامحمد» از بوشهر که نوشته عقیل جماعتی و کار قاسم تنگسیرنژاد است، از عوامل برگزاری جشنواره و هنرمندان تشکر کرد و گفت: حضور ما در نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک برای گفتن خداقوت به برگزارکنندگان جشنواره و هنرمندان بود.

وزیر ارشاد با اشاره به موضوع این نمایش که برای تماشاگران بزرگسال اجرا شد، ادامه داد: نمایشی هم که به تماشای آن نشسته بودیم، یکی از داستان‌های ممتاز تاریخی و روایتی از ایستادگی شیرزنان ایرانی برابر دشمنان بود.

اسماعیلی افزود: خدارا شکر امسال جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک با استقبال خوبی مواجه شده است و امیدواریم این رونق در حوزه تئاتر و بخش‌های هنری را بیشتر داشته باشیم.

اسماعیلی درباره کمبود بودجه تئاتر گفت: در اولین روزهای مسئولیت بنده در وزارت ارشاد به هنرمندان تئاتر قول دادیم تا مشکلات بودجه رفع شود. با این حال سال گذشته، تئاتر پررونق‌ترین دوران خودش را سپری کرد و در جشنواره تئاتر فجر ما این استقبال را دیدیم. برنامه اصلی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که از تئاتر به صورت ویژه حمایت شود. به همکاران‌مان در معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی گفتم که هیچ محدودیتی در حمایت از برنامه‌های تئاتری نداریم چراکه تئاتر نشان‌دهنده عظمت تاریخی و فرهنگی این کشور است. در این راستا نه‌تنها تهران بلکه همه شهرستان‌ها نیز مورد حمایت قرار گرفتند که نمونه بسیار خوب آن برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای بود.

وزیر ارشاد درباره صحبت‌های دبیر جشنواره عروسکی تهران-مبارک مبنی بر تحقق بودجه این جشنواره، گفت: هادی حجازی‌فر از هنرمندان خوب تئاتر و سینما و تلویزیون ایران است. ما تلاش‌مان را کردیم که به وظیفه‌مان عمل کنیم و امیدواریم همیشه به وعده‌های‌مان عمل کنیم و در کنار هنرمندان باشیم.

 ساخت حریم مجموعه تئاتر شهر به زودی آغاز می‌شود

اسماعیلی همچنین درباره وضعیت حریم مجموعه تئاتر شهر که مدت‌هاست بحث آن مطرح است و به دغدغه فعالان و هنرمندان عرصه تئاتر کشور تبدیل شده، توضیح داد: الحمدللّه بودجه لازم فراهم شده است و اولین اقدامی هم که صورت گرفته، ساماندهی اطراف مجموعه تئاتر شهر اسا که توسط شهرداری در حال انجام است. همچنین در ارتباط با این موضوع با وزارت میراث فرهنگی توافقاتی انجام شده است. به‌واسطه تاریخی بودن این مجموعه تمهیدات لازم از محل اعتبارات وزارتخانه صورت گرفت و مراحل قانونی آن را پشت سر گذاشتیم و به‌زودی مراحل ساخت حریم مجموعه تئاتر شهر اتفاق خواهد افتاد.

معاون هنری: الحمدللّه جشنواره عروسکی دوره خوبی را سپری می‌کند

محمود سالاری، معاون امور هنری هم در حاشیه حضور در جشنواره عروسکی تهران-مبارک گفت: جشنواره نمایش عروسکی دوره خوبی را سپری می‌کند.

 بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، محمود سالاری درباره برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک گفت: جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک یکی از جشنواره‌های معتبر جمهوری اسلامی ایران است و هرچه با عظمت‌تر و بزرگ‌تر برگزار شود، مایه مباهات است. به‌ شخصه شاهد استقبال مخاطبان و گروه‌های نمایشی از این جشنواره هستم که الحمدللّه دوره خوبی را سپری می‌کند.

او نیز درباره مسئله حریم مجموعه تئاتر شهر ، پس از اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به خبرنگاران گفت می‌توانید از آقای سالاری جویای جزئیات این مسئله شوید، گفت: طرح حریم مجموعه تئاتر به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ارسال و رایزنی‌ها نیز با شهرداری انجام شده است و در انتظار تاییدیه‌های نهایی هستیم تا عملیات اجرایی حریم مجموعه تئاتر شهر عملی شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋