اقامت ۶۰ درصد مسافران در اقامتگاه‌های بوم گردی استان سمنان
18 خرداد 1402 - 21:16
شناسه : 243793
0

مادوند/سمنان معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از اقامت بیش از ۶۰ درصد مسافران استان در اقامتگاه‌های بوم گردی در تعطیلات نیمه خردادماه خبر داد. مهدی قاسم‌زاده ۱۸ خردادماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فعالیت ۱۴۳ اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی در […]

ارسال توسط :
پ
پ

مادوند/سمنان معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از اقامت بیش از ۶۰ درصد مسافران استان در اقامتگاه‌های بوم گردی در تعطیلات نیمه خردادماه خبر داد.

مهدی قاسم‌زاده ۱۸ خردادماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فعالیت ۱۴۳ اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی در استان، بیش از ۶۰ درصد از مسافران، اقامتگاه‌های بوم گردی را در تعطیلات نیمه خردادماه، برای اسکان خود انتخاب کردند.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر استقبال کم‌نظیر و رو به رشد گردشگران از اقامتگاه‌های بوم گردی افزود: استان سمنان ازلحاظ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیر است و با اقدامات انجام‌شده در حوزه گردشگری، شاهد افزایش مدت ماندگاری مسافر و تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد خواهیم بود.

قاسم‌زاده گفت: مسافران در اقامتگاه‌های بوم گردی با آداب‌ورسوم، صنایع‌دستی و غذاهای محلی آشنا می‌شوند.

همچنین سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: با دستگیری ۷ حفار، ۲ فقره حفاری غیرمجاز در گرمسار نافرجام ماند.

محمدرضا عوض زاده گفت: ۷ حفار غیرمجاز که به‌منظور به دست آوردن اشیای تاریخی اقدام به حفاری در بخش ایوانکی شهرستان گرمسار کرده بودند، دستگیر شدند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار افزود: در پی اعلام مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در بخش ایوانکی شهرستان گرمسار، به‌سرعت نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی گرمسار با همکاری مأموران نیروی انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

عوض زاده با قدردانی از همکاری صمیمانه نیروی انتظامی شهرستان، یادآور شد: متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او اضافه کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص تعرض یا تخریب آثار تاریخی استان را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋