بودجه آموزش و پرورش استثنایی در دولت یازدهم، چهار برابر شد
29 خرداد 1396 - 15:14
شناسه : 2345
0

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از چهار برابر شدن بودجه این سازمان در دولت یازدهم خبرداد و گفت: یک درصد دانش آموزان کشور را دانش آموزان استثنایی تشکیل می‌دهند.     به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مجید قدمی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی یک […]

ارسال توسط :
پ
پ

download 2 2رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از چهار برابر شدن بودجه این سازمان در دولت یازدهم خبرداد و گفت: یک درصد دانش آموزان کشور را دانش آموزان استثنایی تشکیل می‌دهند.

 

 

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مجید قدمی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی یک مجموعه پر هزینه است افزود: آمارها نشان می دهد هزینه یک دانش آموز در مدرسه استثنایی چهار برابر دانش آموز عادی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان، برنامه های حمایتی به صورت رایگان به آنها ارائه می شود.

وی تعداد مدارس استثنایی در کشور را یکهزار و۵۷۰ باب اعلام کرد وگفت: گروه کم توان ذهنی بیشترین تعداد دانش آموزان استثنایی را تشکیل می‌دهد.

قدمی مجموع دانش آموزان استثنایی کشور را ۱۳۰ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: با وجود آنکه مدارس استثنایی و امکانات برای حضور این دسته از دانش آموزان فراهم شده اما برخی خانواده ها معلولیت فرزندان خود را پنهان می‌کنند و آن ها را از خدمات آموزشی محروم می‌نمایند که باید با فرهنگ سازی این مشکل رفع شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره تعداد دانش آموزان مرزی(دیرآموز) گفت: سالانه ۳۰هزار دانش آموز دیرآموز درکشور شناسایی می شوند.

وی با بیان اینکه این سازمان با کمبود نیروی انسانی روبروست افزود: خروجی این سازمان ۲.۵ برابر ورودی آن است که این کمبود نیرو از طریق آزمون استخدامی رفع می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋