کاهش پیری جمعیت به اولویت کاری متولیان امر مبدل شود
09 اردیبهشت 1402 - 9:19
شناسه : 223361
0

مادوند/گیلان سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، با اشاره به نقش وزارتخانه‌ها در افزایش فرزندآوری در جامعه گفت: کاهش پیری جمعیت به اولویت کاری متولیان امر مبدل شود. دکتر صابر جباری امروز در دیدار با استاندار گیلان، با بیان اینکه بحران پیری جمعیت در کشور به یک معضل جدی مبدل شده است، اظهار کرد: باید […]

ارسال توسط :
پ
پ

مادوند/گیلان سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، با اشاره به نقش وزارتخانه‌ها در افزایش فرزندآوری در جامعه گفت: کاهش پیری جمعیت به اولویت کاری متولیان امر مبدل شود.

دکتر صابر جباری امروز در دیدار با استاندار گیلان، با بیان اینکه بحران پیری جمعیت در کشور به یک معضل جدی مبدل شده است، اظهار کرد: باید به صورت دقیق و فوری فکری برای این مهم اندیشیده شود؛ در غیر این صورت در سال‌های آینده با کاهش نسبی نیروی کار و کارآمدی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به نقش وزارتخانه‌ها در افزایش فرزندآوری در جامعه گفت: کاهش پیری جمعیت به اولویت کاری متولیان امر مبدل شود.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: متولی جوانی جمعیت در قانون ۲۵ دستگاه شامل ۱۱ وزارتخانه و دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج است، اما وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در این خصوص پیشتاز هستند.

جباری با تاکید بر اهتمام جدی مسئولان در اجرای درست قانون جوانی جمعیت کشور افزود: با رصد انجام شده تاکنون اقدامات خوبی در گیلان انجام شده است و امیدواریم این اقدامات ادامه داشته باشد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، عنوان کرد: در دین مبین اسلام خانواده اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و  خاستگاه فرهنگ ها، تمدن ‌ها و تاریخ بوده است.

وی نقش فرزندآوری در حفظ بنیان خانواده را بسیار مهم و موثر برشمرد و گفت: بدون شک هدف از تشکیل خانواده تامین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به آرامش و همچنین تقویت استقلال و خودباوری است.

استاندار گیلان با ابرار نگرانی از کاهش رشد جمعیت در کشور و به ویژه در استان گیلان بیان کرد: متاسفانه رشد جمعیت در گیلان روند نزولی دارد که این امر آینده را با مخاطراتی از جمله پیری جمعیت و کمبود نیروی انسانی کارآمد مواجه می‌سازد.

عباسی با تاکید بر اجرای صحیح برنامه‌های دولت مردمی در راستای تحقق سیاست جوانی جمعیت در گیلان تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دولت افزایش فرزندآوری در کشور است و در همین راستا برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص دلایل پیری جمعیت و راهکارهای رهایی از این شرایط بحرانی، افزود: پیری جمعیت منجر به کاهش نیروی کار کارآمد در کشور می‌شود و ما اکنون در گیلان با این مشکل مواجه هستیم.

استاندار گیلان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های خوب صدا و سیما و همه رسانه ها تصریح کرد: اگر به تمامی رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص توجه شود و برنامه های مدون را عملیاتی کنیم مشکلات این حوزه طی چند سال بر طرف می‌شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋