قیمت نفت به ۴۸ دلار افزایش یافت/ نفت شیل آمریکا همچنان تهدید برای بازار
22 خرداد 1396 - 15:11
شناسه : 1995
0

رویترز اعلام کرد: با وجود اشباع بازارهای فیزیکی و به دلیل اینکه تاجران به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است قیمت‌ها پس از کاهش‌های اخیر به کف خود رسیده باشد، قیمت نفت افزایش یافت.   به نقل از رویترز، حتی با وجود اینکه بازارهای فیزیکی همچنان اشباع است اما از آنجایی که تاجران به این […]

ارسال توسط :
پ
پ

13920924000258 PhotoA 2رویترز اعلام کرد: با وجود اشباع بازارهای فیزیکی و به دلیل اینکه تاجران به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است قیمت‌ها پس از کاهش‌های اخیر به کف خود رسیده باشد، قیمت نفت افزایش یافت.

 

به نقل از رویترز، حتی با وجود اینکه بازارهای فیزیکی همچنان اشباع است اما از آنجایی که تاجران به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است قیمت‌ها پس از کاهش‌های اخیر به کف خود رسیده باشد،  قیمت نفت افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۱۰ سنت افزایش ۴۸.۲۵ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۵ سنت افزایش ۴۵.۸۸ دلار معامله شد.

به گفته تاجران، افزایش قیمت‌ها به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری تاجران سفته‌باز در فروش آتی نفت اتفاق افتاد و آنها با وسعت زیاد در معاملات شرکت کردند.

پس از اینکه قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا حدود ۱۰ درصد افت کرد و به کمتر از قیمت ۲۵ می، زمانی‌که اوپک بر سر تمدید توافق کاهش تولید تا سه ماهه ۲۰۱۸ توافق کرد، رسید، این افزایش قیمت رخ داد.

درحالی‌که تاجران مالی در مورد افزایش قیمت‌ها مطمئن هستند، بازار فیزیکی، به ویژه در آمریکا به علت افزایش در فعالیت‌های حفاری، همچنان اشباع است.

حفاران آمریکایی در هفته منتهی به ۹ ژوئن، ۸ دکل نفتی بر دکل‌های نفتی فعال این کشور افزودند و تعداد این دکل‌ها به ۷۴۱ دکل رسید که بیشترین میزان از آوریل ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

علی رغم افزایش تولید آمریکا، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه در روز یک‌شنبه گفت نیازی برای بررسی توافق کاهش تولید وجود ندارد هرچند که برای هرگونه تصمیمی بسیار زود است.

خالد الفلیح، وزیر انژری عربستان نیز در آخر هفته اظهارات مشابهی مطرح کرده بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋