تحلیل میزان انطباق آموزه‌های مهدوی دعای ندبه با قرآن و احادیث
16 اسفند 1401 - 22:34
شناسه : 199258
0

کتاب “تحلیل میزان انطباق آموزه‌های مهدوی دعای ندبه با قرآن و احادیث “اثر محبوبه سرمدی دانش‌آموخته دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی است که به همت نشر پژوهشکده حج و زیارت در۲۵۶ صفحه منتشر شد. به گزارش مادوند، بحث اصلی این کتاب درباره دعای ندبه و آموزه‌های مهدوی آن است.نویسنده در مقدمه این اثر آورده است: در […]

ارسال توسط :
پ
پ
تحلیل میزان انطباق آموزه‌های مهدوی دعای ندبه با قرآن و احادیث

کتاب “تحلیل میزان انطباق آموزه‌های مهدوی دعای ندبه با قرآن و احادیث “اثر محبوبه سرمدی دانش‌آموخته دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی است که به همت نشر پژوهشکده حج و زیارت در۲۵۶ صفحه منتشر شد.

به گزارش مادوند، بحث اصلی این کتاب درباره دعای ندبه و آموزه‌های مهدوی آن است.
نویسنده در مقدمه این اثر آورده است: در این کتاب کوشیده‌ایم ضمن بررسی سندی دعای ندبه که خواندن آن در چهار عید فطر، قربان، غدیر و جمعه مستحب دانسته شده، به بررسی محتوا و مضامین والای آن بپردازیم. در این راستا میزان انطباق آموزه‌های این دعا را با قرآن سنجیده و سه شبهه مهم (تعارض روایات مربوط به مکان زیست امام زمان (عج)، تعارض روایات امکان دیدن و ندیدن (رویت) امام زمان (عج) و وجه سازگاری روایات متعارض درباره نابودی کفر و شرک در دوره امام زمان (عج) را کاویده و پاسخ داده‌ایم.

ساختار این اثر در پنج فصل سامان یافته است: در فصل نخست، تحت عنوان “مفاهیم” واژه‌های مرتبط با پژوهش توضیح داده شده است. فصل دوم، به بررسی سند و ساختار و محتوای دعا اختصاص دارد و شواهد قرآنی و روایی مضامین دعا در آن ذکر شده است. در فصل سوم، سیره و رفتار حضرت مهدی (عج) با کافران و مشرکان واکاوی شده است. در فصل چهارم، روایات متعارض درباره رویت امام مهدی (عج) بررسی و تحلیل شده است. تحلیل روایات متعارض در زمینه مکان زیست امام مهدی (عج) نیز در فصل پنجم آمده است.
ناشر این کتاب موسسه فرهنگی هنری مشعر است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋