در ۹۰ روز رمان‌نویس شوید
05 اسفند 1401 - 22:26
شناسه : 192245
0

کتاب «رمان‌نویسی در ۹۰ روز» نوشته آلن وات با ترجمه پروانه موفقی منتشر شد. به گزارش مادوند، در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: آلن وات، نویسنده و بازیگر کانادایی، اولین پیش‌نویش رمان خود با عنوان «سگ‌های الماسی» را فقط در نود روز نوشت و شش‌ماه بعد، حق چاپ آن را به انتشارات لیتل بروان به […]

ارسال توسط :
پ
پ

کتاب «رمان‌نویسی در ۹۰ روز» نوشته آلن وات با ترجمه پروانه موفقی منتشر شد.

به گزارش مادوند، در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: آلن وات، نویسنده و بازیگر کانادایی، اولین پیش‌نویش رمان خود با عنوان «سگ‌های الماسی» را فقط در نود روز نوشت و شش‌ماه بعد، حق چاپ آن را به انتشارات لیتل بروان به مبلغ پانصد هزار دلار فروخت. او با راه‌اندازی کارگاهی آموزشی، که سرانجام محتوای آن در قالب این کتاب عرضه شد، توانست به نویسندگان جوان یا غیرحرفه‌ای کمک کند تا با بهره‌گیری از یک دستور کار روزانه در طی نود روز اولین پیش‌نویس رمان خود را بنویسند.

 تعدادی از کارآموزان این کارگاه‌ها به تدریج به نویسندگانی پرفروش تبدیل شدند و جوایز ادبی مهمی به دست آوردند. همچنین نویسندگانی مانند آلن زادوف (نویسنده مجموعه قاتل ناشناس) و آتوسا مُشفق (نویسنده آمریکایی ایرانی‌تبار و نامزد نهادیی جایزه ادبی «مَن‌بوکر») این کتاب را راهنمای خود دانسته‌اند. کتاب آلن وات به کشف خصلت‌هایی مانند کنجکاوی، صبر، ایمان، و تسلیم در هنگام رمان‌نویسی توجه می‌کند که از نظر او از ابزارهای حیاتی یک نویسنده است.

در مقدمه مترجم هم می‌خوانیم: این کتاب در واقع یک کارگاه آموزشی است که با انجام تمرین‌های نویسندگی و دستور کار روزانه باعث می‌شود نویسنده در طی نود روز به اولین پیش‌نویس خود دست یابد.

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است؛ بخش اول، روند انتقال داستان از تخیل به صفحه را شرح می‌دهد و شما را از طریق چند تمرین نوشتاری ساده و موثر برای دسترسی به داستان آماده می‌کند.

 بخش دوم، مجموعه‌ای از ۹۰ دستور کار روزانه است که شما را در سفر قهرمان داستان راهنمایی می‌کند. از آن‌جایی که نویسندگان معمولا در نیمه راه گیر می‌کنند و در «ایده» داستان خود غرق می‌شوند، کتاب حاضر به شما نشان می‌دهد که چگونه و چرا گیر کرده‌اید و چطور به پایان اولین پیش‌نویس خود برسید.

 بخش سوم، خلاصه‌ای از تمرین‌های نوشتاری جریان سیال ذهن است که به شما کمک می‌کند به تصاویر نهفته در داستان خود دسترسی پیدا کنید و سوالاتی طرح کنید که تا در لحظات مهم سفر قهرمان، تصاویر را از ناخودآگاه ما فرا بخوانند. به این ترتیب، ساختار داستان (که اغلب به صورت فرمول آموزش داده می‌شود) به سکوی پرشی تبدیل می‌شود و شما را آزاد می‌کند تا دور دست‌های تخیل خود را کشف کنید.

کتاب «رمان‌نویسی در ۹۰ روز» نوشته آلن وات با ترجمه پروانه موفقی در ۲۳۰ صفحه با شمارگان ۲۲۰ نسخه و با قیمت ۱۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

 انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋