اعلام برنامه کارگاه‌های جشنواره تئاتر فجر و چند خبر دیگر
02 بهمن 1401 - 22:28
شناسه : 175062
0

اعلام برنامه کارگاه‌های آموزشی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر، دیدار هیات داوران بخش بین‌الملل با مدیر کل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره و حضور معاون هنری در اولین روز جشنواره تئاتر فجر از جمله رویدادهای این جشنواره تاکنون است. به گزارش مادوند، همزمان با دومین روز جشنواره تئاتر فجر، برنامه کارگاه‌های آموزشی این جشنواره […]

ارسال توسط :
پ
پ

اعلام برنامه کارگاه‌های آموزشی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر، دیدار هیات داوران بخش بین‌الملل با مدیر کل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره و حضور معاون هنری در اولین روز جشنواره تئاتر فجر از جمله رویدادهای این جشنواره تاکنون است.

به گزارش مادوند، همزمان با دومین روز جشنواره تئاتر فجر، برنامه کارگاه‌های آموزشی این جشنواره اعلام شد، هرچند در دوره‌های پیشین این جشنواره عموما برنامه کارگاه‌های آموزشی و ثبت‌نام از متقاضیان قبل از برگزاری جشنواره انجام می‌شد ولی امسال برنامه کارگاه‌ها یک روز بعد از شروع جشنواره اعلام شده است. ضمن اینکه داوران جشنواره نیز در اقدامی کم‌سابقه همزمان با مراسم افتتاحیه معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، کارگاه‌های چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور استادانی از ایرلند، صربستان، روسیه و الجزایر در پلاتو تئاتر شهر مدیریت و تدریس خواهد شد.

این کارگاه‌های آموزشی با موضوعاتی چون گریم، کارگردانی، بازیگری با رویکردهای مختلف از پنجم بهمن تا دهم بهمن میزبان علاقه‌مندان خواهند بود. این کارگاه‌های آموزشی عموما عنوانی کلی دارند که برنامه آنها از این قرار است:

«گریم تئاتر» به سرپرستی کلر الکساندرا بامفرد از کشور ایرلند، ۷ و ۸ بهمن ساعت ۱۴ الی ۱۶

«کارگردانی» به سرپرستی ایوانا ووجیک کومیناک از کشور صربستان، ۵ ، ۶ ، ۷ بهمن ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳:۳۰

«کارگردانی و بازیگری» به سرپرستی یوسیف رایخلگاوز از کشور روسیه ۸ و ۹ بهمن ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳:۳۰

«بازیگری سیستم» به سرپرستی شیخ عقباوی از کشور الجزایر ۱۰ بهمن ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳:۳۰

دانشجویان هنر و علاقه‌مندان برای شرکت در کارگاه‌های نامبرده از امروز دوم بهمن می‌توانند به سایت چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به نشانی https://fitf.theater.ir/fa/form_data/add/form_id=۲۴۷ مراجعه کنند.

داوران بخش بین‌الملل با مدیر کل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره دیدار کردند

جلسه دیدار هیات‌ داوران بخش بین‌الملل با مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با تأکید بر لزوم همکاری‌های بیشتر بین کشورهای مختلف در عرصه تئاتر برگزار شد.

جلسه دیدار هیات‌ داوران بخش بین‌الملل با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و کوروش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و مژگان وکیلی مدیر بخش بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی صبح روز شنبه یکم بهمن‌ماه در اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد.

توضیح درباره جزییات روند داوری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جزییات اجرای آثار بخش بین‌الملل و توجه به تبادلات فرهنگی مابین کشورهای حاضر در این رویداد بخشی از موارد موردتوجه در این مراسم بود.

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در این جلسه از لزوم پرداختن به نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات داوران بخش بین‌الملل برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد هنری در سال‌های آتی سخن گفت.

در این مراسم ایوانا ووجیچ کومیناج داور اهل صربستان نیز با ابراز خشنودی از حضور در ایران تمایل خود را برای همکاری‌های بیشتر بین ایران و صربستان ابراز کرد.

دیگر داوران این رویداد هنری نیز از لزوم همکاری‌های بیشتر در عرصه تئاتر کشورها گفتند.

جیونگ وو سون از کره جنوبی، ایوانا ووجیچ کومیناج از صربستان، احمد حسن موسی از عراق داوران بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هستند که در این مراسم حضور داشتند.

بازدید معاون هنری از تئاتر شهر و تماشای اجرایی از بخش بین‌الملل
همچنین محمود سالاری معاون امور هنری وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز شنبه اول بهمن ماه همراه با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کورش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و سید محمد جواد طاهری رئیس تئاتر شهر ضمن بازدید از این مجموعه، با گروه ها و هنرمندان شرکت کننده در روز اول جشنواره دیدار و بر میزبانی شایسته از هنرمندان و مخاطبان حاضر در این جشنواره تاکید کرد.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن گفتگو با عوامل اجرایی نمایش «آخرین نامه» به کارگردانی مهسابایرام زاده از شهرستان نقده در تالار چهارسو، به تماشای نمایش «طلقه الرحمه» به کارگردانی محمد موید از کشور عراق نشست.
بخش صحنه‌ای و خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از روز شنبه اول بهمن ماه تا پایان روز سه شنبه یازدهم بهمن ماه توسط اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیر کوروش زارعی در تالار وحدت، تالار اصلی، تالار چهارسو، تالار سایه، تالار قشقایی ( مجموعه تئاتر شهر )، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر ، تالار حافظ ، پهنه فرهنگ و هنر رودکی و ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان ولیعصر (عج) در حال برگزاری است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋