چند سرباز وظیفه آموزش مهارتی دیدند؟
06 دی 1401 - 13:33
شناسه : 160832
0

براساس گزارش‌ها در هشت ماهه امسال بیش از ۱۰۹ هزار نفر از سربازان وظیفه از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند. به گزارش مادوند، آیین‌نامه اجرایی مهارت آموزی و اشتغال سربازان و کارکنان نظام وظیفه تیرماه سال گذشته به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بهره‌گیری اثربخش و حداکثری از توان و ظرفیت‌های نیروهای مسلح […]

ارسال توسط :
پ
پ

براساس گزارش‌ها در هشت ماهه امسال بیش از ۱۰۹ هزار نفر از سربازان وظیفه از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش مادوند، آیین‌نامه اجرایی مهارت آموزی و اشتغال سربازان و کارکنان نظام وظیفه تیرماه سال گذشته به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بهره‌گیری اثربخش و حداکثری از توان و ظرفیت‌های نیروهای مسلح با مشارکت قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تنظیم و به هیأت دولت ارسال شد.

به موجب این طرح سربازان در حین خدمت آموزش‌های مهارتی می بینند و در انتهای خدمت سربازی‌ دو کارت یکی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و دیگری کارت پایان خدمت دریافت می کنند.

بر اساس اعلام رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، در هشت ماهه امسال ۱۰۹ هزار و ۶۹۲ نفر از سربازان وظیفه آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند و ۱۷ هزار و ۱۲۰ دوره مهارتی برای سربازان برگزار شده است.

بر اساس هدفگذاری صورت گرفته، تا پایان امسال ۱۴۷ هزار سرباز در حین خدمت از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند می شوند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان مهمترین متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور با تربیت نیروی ماهر و ارتقای توانمندی مهارتی جوانان بستر ورود آنها به بازار کار را فراهم می‌کند.

غلامحسین حسینی نیا ـ معاون وزیر کار و رئیس سازمان ‌آموزش فنی و حرفه‌ای در گفت وگو با مادوند از کسب مهارت ۱۰۹ هزار و ۶۹۲ نفر از سربازان وظیفه در هشت ماهه امسال خبر داده و می‌گوید: این آموزش ها به منظور افزایش بهره‌وری مطلوب در دوران سربازی و  ایجاد جریان ملی مهارت آموزی سربازان وظیفه ارائه شده است.

وی تعداد دوره های مهارتی برگزار شده برای سربازان وظیفه را ۱۷ هزار و ۱۲۰ حرفه مهارتی عنوان کرده و می افزاید: با متوجه به ماهیت خدمت سربازی این دوران بهترین بستر برای ارائه‌ آموزش‌های مفید و بازار محور به نیروی انسانی است تا بعد از پایان خدمت به بازار کار وارد شوند.

معاون وزیر کار فراهم کردن زمینه اشتغال را مولفه اصلی و مهم در ارائه آموزش های مهارت دانسته و می‌گوید: کلیه آموزش های پایه و پیشرفته سربازان در محل پادگان‌ها ارائه می شود و پس از پایان دوره و انجام سنجش کتبی و عملی، گواهینامه بین المللی الکترونیکی مهارت به آنها اعطا می شود.

چند سرباز وظیفه آموزش مهارتی دیدند؟

حسینی‌نیا ضمن اشاره به سابقه همکاری ۳۰ ساله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با نیروهای مسلح می‌گوید: در حال حاضر سربازان وظیفه در سراسر کشور در بیش از ۱۶ هزار و ۸۷۰ کارگاه، آموزش های مهارتی را فرا می گیرند.

برای تحقق هدفگذاری آموزش ۱۴۷ هزار سرباز وظیفه در سال جاری، ۷۳۰۰ کارگاه مهارت آموزی در کشور تجهیز و ۲۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح به عنوان مربی به کار گرفته شده‌اند.

به گفته معاون وزیر کار این آموزش ها به منظور افزایش بهره‌وری مطلوب در دوران سربازی و  ایجاد جریان ملی مهارت آموزی سربازان وظیفه ارائه شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی مهارت آموزی برای سربازان وظیفه، می‌گوید: برای تحقق هدفگذاری آموزش ۱۴۷ هزار سرباز وظیفه در سال جاری ۷۳۰۰ کارگاه مهارت آموزی در کشور تجهیز و ۲۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح به عنوان مربی به کار گرفته شده‌اند.

بر اساس‌ آمارها، طی سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار سرباز و طی سال ۱۳۹۹ بیش از ۸۷ هزار نفر در حوزه مهارت آموزش دیدند.

در حال حاضر افزایش اشتغال‌پذیری و جذب سربازان به بازار کار پس از پایان خدمت نظام وظیفه از جمله رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است و تأمین نیازهای فنی و مهارتی نیروهای مسلح با بهره گیری از توان کارکنان وظیفه مهارت آموخته، اصلاح ساختار نظام مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها و تربیت نیروهای جوان کارآفرین و نوآور در جهت بهبود فضای کسب و کار و ایجاد جریان ملی مهارت آموزی سربازان وظیفه از اهداف توسعه آموزش های مهارتی به شمار می‌رود.

به گزارش مادوند،راه‌اندازی مراکز جوار پادگان، تجهیز کارگاه‌های آموزشی نیروهای مسلح، سنجش مهارت و شایستگی، گسترش محیط واقعی کار و کیفی سازی دوره‌های مهارتی از جمله اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی و مهارت افزایی سربازان وظیفه است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋