تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه تجارت خارجی
25 مرداد 1394 - 21:27
شناسه : 1467
0

اولین جلسه شورای برنامه ریزی تجارت خارجی و روابط اقتصاد بین الملل برنامه ششم توسعه با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس بانک مرکزی ، برگزار شد. به گزارش حسابداری.بازار به نقل از شاتا ، مهندس مهندس محمد رضا نعمت زاده در این نشست با تاکید بر ضرورت افزایش سهم ایران از ارزش […]

ارسال توسط :
پ
پ

اولین جلسه شورای برنامه ریزی تجارت خارجی و روابط اقتصاد بین الملل برنامه ششم توسعه با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس بانک مرکزی ، برگزار شد.

به گزارش حسابداری.بازار به نقل از شاتا ، مهندس مهندس محمد رضا نعمت زاده در این نشست با تاکید بر ضرورت افزایش سهم ایران از ارزش افزوده صنعت در جهان اظهار امید واری کرد : بخش  صنعت ، معدن و تجارت به عنوان پیشران اقتصاد کشور ، با توان رقابت در بازارهای بین المللی ، در تراز کشورنوظهور صنعتی قرار گیرد .

تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه تجارت خارجی

تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه تجارت خارجی

وی تصریح کرد:  ایران با داشتن مزیت های نسبی مناسب در منابع و سرمایه های فیزیکی و انسانی می تواند با الگویی اثر بخش در مسیر توسعه و صنعتی شدن حرکت کرده و در ردیف کشورهای در حال توسعه و نوظهور صنعتی قرار گیرد.
مهندس نعمت زاده گفت : کشورهای در حال توسعه و نوظهور صنعتی می کوشند تا با استفاده از مزیت های نسبی و رقابتی در هر رشته فعالیت ، سیاست های روشن و اثربخشی را در مسیر صنعتی شدن بکار گیرند و سیاست های اقتصادی موفق مبتنی بر تولید با ارزش افزوده بالا است .
وی با اشاره به  وسعت حوزه تجارت خارجی گفت : وجود کمیته های تخصصی در شورای برنامه ریزی تجارت خارجی و روابط اقتصاد بین الملل موجبات انسجام تصمیم گیری را فراهم می نماید.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد : تشکیل کمیته های جداگانه در حوزه های صنعت ، معدن ، کشاورزی ، گردشگری و سلامت می تواند نقش موثری در زمینه تجارت خارجی داشته باشد.
در ادامه این نشست اعضا شورا نقطه نظرات خود را پیرامون ساختار و نظام برنامه ریزی برنامه ششم توسعه ، و گزارش دستگاهی در مورد  تجارت خارجی و روابط اقتصاد بین الملل ، همچنین سازماندهی و تقسیم کار برای تولید محتوای لازم برای ارائه به ستاد تدوین برنامه ششم توسعه بیان نمودند.
این جلسه با حضور نمایندگان وزارتخانه ها ودستگاههای اجرایی برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋