راه اندازی اتاق بازرگانی ایران و آمریکا تا ۲ ماه آینده
14 مرداد 1394 - 16:30
شناسه : 1330
0

خبرگزاری «شین هوا» چین در این گزارش احتمال داده است که اتاق بازرگانی آمریکا و ایران به دلیل تلاش های مسوولان دو کشور به ویژه آمریکا تا دو ماه دیگر راه اندازی شود. این رسانه با اشاره به توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ نوشت: امضای توافقنامه وین میان ایران و شش قدرت بزرگ […]

ارسال توسط :
پ
پ

خبرگزاری «شین هوا» چین در این گزارش احتمال داده است که اتاق بازرگانی آمریکا و ایران به دلیل تلاش های مسوولان دو کشور به ویژه آمریکا تا دو ماه دیگر راه اندازی شود.

این رسانه با اشاره به توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ نوشت: امضای توافقنامه وین میان ایران و شش قدرت بزرگ جهانی سبب شده تا غربی ها علاقه خود را برای حضور فعال در بازار ایران اعلام و تلاش های خود را در این زمینه آغاز کنند.

راه اندازی اتاق بازرگانی ایران و آمریکا تا 2 ماه آینده

راه اندازی اتاق بازرگانی ایران و آمریکا تا ۲ ماه آینده

«شین هوا»، تلاش آمریکایی ها برای راه اندازی اتاق مشترک بازرگانی با ایران را در راستای ایجاد فضای مثبتی دانست که بعد از توافق هسته ای در عرصه بین المللی حاکم شده است.
رسانه ملی چین همچنین نوشت: به غیر از هیات های اروپایی که از آلمان، فرانسه و ایتالیا و چند کشور دیگر به ایران آمده اند، بحث تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا هم مورد توجه جدی قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است: قرار است ابتدا این اتاق در واشنگتن راه اندازی شود و پس از آنکه مورد موافقت ایران قرار گیرد و در تهران نیز فعالیت خود را آغاز کند.

گزارش این رسانه چینی حاکی است که در جریان سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ممکن است موضوع ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا نیز مطرح شود.

«محسن جلال پور» رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز اخیرا از اقدامات آمریکایی ها برای تشکیل اتاق مشترک بازرگانی خبر داده بود.

او گفت که چنانچه این اتاق مشترک شکل بگیرد ما نیز طبق قانون دو ماه پس از آن اتاق مشترک ایران و آمریکا را تشکیل خواهیم داد.

«شین هوا» نوشت: گرچه شمار زیادی از هیات های غربی یا به ایران سفر کرده اند و یا در حال برنامه ریزی برای سفر به ایران هستند، اما رییس جمهوری ایران تاکید کرده است که در عرصه سرمایه گذاری، جمهوری اسلامی ایران اولویت را به همسایگان می دهد.

«شین هوا» نوشت: شرکت های سراسر دنیا برای حضور در بازار ایران لحظه شماری می کنند و در این میان تهران به همسایگانش توجه ویژه ای دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋