معاملات امروز بورس تهران
05 شهریور 1397 - 12:55
شناسه : 10481
0

بورس تهران امروز یکپارچه شاهد تقاضا در بسیاری از نمادهاست که با لیدر محوری فلزات و شیمیایی‌ها آغاز شده است. به گزارش مادوند،شاخص کل بازار سهام این روزها فارغ از هرگونه هیجان و تحت تاثیر عوامل بنیادی و رفتار منطقی سهامداران در مسیری قدم می گذارد که در تاریخ فعالیت آن بی سابقه است. بازدهی […]

ارسال توسط :
پ
پ

بورس تهران امروز یکپارچه شاهد تقاضا در بسیاری از نمادهاست که با لیدر محوری فلزات و شیمیایی‌ها آغاز شده است.

2262311به گزارش مادوند،شاخص کل بازار سهام این روزها فارغ از هرگونه هیجان و تحت تاثیر عوامل بنیادی و رفتار منطقی سهامداران در مسیری قدم می گذارد که در تاریخ فعالیت آن بی سابقه است.
بازدهی قابل توجه و رشد بی محابای شاخص کل، باعث شده موضوع سرمایه گذاری در بورس تهران در میان مردم از رایج ترین بحث ها و دغدغه ها باشد. از این رو هجوم نقدینگی از دیگر بازارها به بورس امروز نیز فصل جدیدی از عملکرد این بازار را رقم زد.
به این ترتیب شاخص کل بورس تهران برای نخستین بار از مرز ۱۴۰ هزار واحد گذشت و تا لحظه نگارش این گزارش (۶۰ دقیقه ابتدایی)، با رشد حدود ۲۰۰۰ واحدی به سطح ۱۴۰ هزار و ۲۹۲ واحد رسیده است.
بازار سهام،​ معاملات امروز را در حالی آغاز کرد که در ساعات ابتدایی فعالیت، رشد حدود هزار واحد را به ثبت رساند. در همین ساعات رشد شاخص بیشتر تحت تاثیر صنایع فلزی و شیمیایی بود ، به نحوی که نمادهای “فولاد”، “شتران” و “شبندر” بیش از همه در این رشد نقش داشتند.
در همین زمینه در بسیاری از نمادهای فلزی افزایش تقاضا منجر به تشکیل صف خرید شد. اما یکی از مهمترین اتفاقات این صنعت احتمال بسیار زیاد بازگشایی نماد ملی مس ایران است که می تواند تقاضای جذابی را از سوی سهامداران به همراه داشته باشد.
ملی مس ایران که دقایقی پیش شفاف سازی در خصوص تغییر فرمول محاسبه قیمت های پایه محصولات مسی در بورس کالا را منتشر کرد، بر اساس اطلاعیه پیام ناظر مشکلی برای بازگشایی ندارد.
در کنار شاخص کل، شاخص هم وزن نیز در روندی صعودی به کانال ۲۱ هزار واحد وارد شد. رشد همزمان دو شاخص مهم بورس تهران حاکی از سبزپوشی تقریبا یکپارچه صنایع بورسی است. این موضوع نشان میدهد برخلاف بسیاری از هفته های گذشته، گروه های و کوچک و بزرگ در کنار هم، مورد توجه سهامداران قرار گرفته اند.
با گذشت ۶۰ دقیقه از آغاز معاملات بورس تهران، ارزش معاملات تهران به رقم قابل توجه ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است و حجم معاملات نیز در محدوده ۸۵۰ میلیون سهم قرار دارد.
تا این لحظه نماد “فولاژ” بیشترین تقاضا را میان سهامداران به ثبت رسانده و بیشترین حجم صف خرید را به ثبت رسانده است، در مقابل نیز “های وب” همچنان شاهد فشار عرضه از سوی سهامداران است و بیشترین حجم فروش را در میان نمادهای بورسی در اختیار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋