پیکر حسن ذوالفقاری تشییع شد
21 تیر 1401 - 1:01
شناسه : 104753
0

مراسم تشییع پیکر حسن ذوالفقاری (استاد زبان و ادبیات فارسی) برگزار شد. به گزارش مادوند، پیکر این استاد فقید دانشگاه تربیت مدرس، نویسنده و پژوهشگر، ظهر روز دوشنبه (۲۰ تیرماه ۱۴۰۱) از درب شمال دانشگاه تربیت مدرس به سوی مزار شهدای گمنام دانشگاه تشییع شد.  جمعی از استادان زبان و ادبیات فارسی، به همراه خانواده، […]

ارسال توسط :
پ
پ

مراسم تشییع پیکر حسن ذوالفقاری (استاد زبان و ادبیات فارسی) برگزار شد.

به گزارش مادوند، پیکر این استاد فقید دانشگاه تربیت مدرس، نویسنده و پژوهشگر، ظهر روز دوشنبه (۲۰ تیرماه ۱۴۰۱) از درب شمال دانشگاه تربیت مدرس به سوی مزار شهدای گمنام دانشگاه تشییع شد. 

جمعی از استادان زبان و ادبیات فارسی، به همراه خانواده، شاگردان و دوستانش پیکر حسن ذوالفقاری را بدرقه کردند. 

در ابتدای این مراسم غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و پس از او، فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه تربیت مدرس سخنرانی کرد. 

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این مراسم در توصیف حسن ذوالفقاری گفت که او در چندین جنبه صاحب اثر بود و از جملۀ آن‌ها به آثار فراوانی که در حوزه‌های زبان و ادبیات عامه، آموزش زبان فارسی و تالیف کتب درسی، آیین نگارش و ویرایش زبان فارسی و… اشاره کرد و ادامه داد: دکتر ذوالفقاری در این حوزه‌ها پایه‌گذار تعدادی از انجمن‌ها، کارگروه‌ها، دانشنامه‌ها و… بودند که آثار آن تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.

او همچنین از تالیف بیش از ۲۰۰ مقاله در مجلات، بیش از ۱۰۰ مدخل دانشنامه‌ای و کتاب‌های متعدد توسط حسن ذوالفقاری سخن گفت. 

فرهاد دانشجو نیز به این‌که حسن ذوالفقاری از جملۀ استادان برجسته و صاحب‌نام دانشگاه تربیت مدرس بود اشاره کرد و گفت: به‌واسطه حضور دکتر ذوالفقاری، گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه همیشه شاهد دانشجویان خارجی بوده است. ایشان از جملۀ استادانی بودند که همیشه با خوش‌رویی با همه همکاران برخورد می‌کردند و همیشه همه ایشان را فعال و خندان می‌دیدند و این‌گونه به‌خاطر خواهند داشت. 

غلامحسین زاده نیز در مراسم تشییع این استاد فقید دانشگاه تربیت مدرس، درگذشت حسن ذوالفقاری را ناباورانه دانست و گفت: هرچند که هنوز هم نمی‌توانیم رفتن ایشان را باور کنیم اما ایشان پایه‌هایی را بنا نهادند و دانشجویانی دارند که ان شاالله راه‌شان را ادامه می‌دهند و آن‌چه برای دکتر ذوالفقاری دغدغه بوده، جامع عمل بپوشانند.  

تقی پورنامداریان، محمود عابدی، داود اسپرهم، نجمه دری، بهار باقری، محمدرضا ترکی، منوچهر اکبری، محمد جعفری قنواتی، قدرت‌الله طاهری و… از دیگر استادان حاضر در این مراسم بودند.  

ادامه مراسم خاکسپاری این استاد زبان و ادبیات فارسی، نویسنده و پژوهشگر که در روز  ۱۷ تیر بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت، در روز سه‌شنبه (۲۱تیرماه ۱۴۰۱) ساعت ۱۸ در زادگاه او در دامغان، امام‌زاده بکیر ابن اعین برگزار خواهد شد. 

همچنین مراسم سوم و هفتم حسن ذوالفقاری نیز در روز جمعه (۲۴تیرماه) ساعت ۱۰ در مکان یادشده برگزار می‌شود.

حسن ذوالفقاری، استاد زبان و ادبیات فارسی، نویسنده و پژوهشگر ادبی متولد ۱۳۴۵ در دامغان بود. او در آخرین سال‌های عمر خود از استادان اعزامی وزارت علوم به کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شانگهای چین بود.

از آثار او می‌توان به «منظومه‌های عاشقانه ادب فارسی»، «فرهنگ بزرگ ضرب‌المثل‌های فارسی»، «داستان‌های امثال»، «سر دلبران»، «باورهای عامیانه مردم ایران»، «ادبیات داستانی عامه»، «فرهنگنامهٔ داستان‌های متون فارسی» و… اشاره کرد.

62315882

62315881

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋