رشد ۷۱۵واحدی شاخص بورس
25 دی 1396 - 16:01
شناسه : 6138
0

شاخص بورس امروز (دوشنبه) ۷۱۵ واحد رشد کرد و به جایگاه ۹۷ هزار و ۹۴۴ واحدی قرار گرفت. به گزارش مادوند،امروز بازار سرمایه معاملاتی پر رونق همراه با افزایش حجم معاملات را پشت سر گذاشت که به رشد شاخص تا مرز ۹۸ هزار واحدی منجر شد. البته رشد بیشتر نماگر بازار سرمایه در معاملات امروز […]

ارسال توسط :
پ
پ

شاخص بورس امروز (دوشنبه) ۷۱۵ واحد رشد کرد و به جایگاه ۹۷ هزار و ۹۴۴ واحدی قرار گرفت.

139411131230551787022234به گزارش مادوند،امروز بازار سرمایه معاملاتی پر رونق همراه با افزایش حجم معاملات را پشت سر گذاشت که به رشد شاخص تا مرز ۹۸ هزار واحدی منجر شد.
البته رشد بیشتر نماگر بازار سرمایه در معاملات امروز به نمادهای شاخص ساز در گروه فلزات اساسی، کانی های فلزی و فراورده های نفتی تعلق داشت که نشان می دهد معاملات بخشی از نمادهای بزرگ رونق داشته و سایر گروه ها و نمادها با استقبال چندان روبور نشدند.
در معاملات امروز، کانی های فلزی در صدر گروه های بورسی قرار گرفت؛ امروز در این گروه ۱۳۹ سهم به ارزش ۳۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش ۳۳۷ میلیارد ریال و فرآورده های نفتی به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم، گروه شیمیایی با معاملاتی به ارزش ۲۷۵ میلیارد ریال جای گرفت.
گروه خودرو نیز با معاملاتی به ارزش ۱۴۹ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، پارسان (نفت و گاز پارسیان)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات) و شتران (پالایش نفت تهران) در معاملات امروز دارای بیشترین سهم در رشد شاخص داشتند.

** شاخص های اصلی بازار سرمایه
در معاملات امروز یک میلیارد و ۵۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال در ۷۵ هزار و ۳۶۵ نوبت مبادله شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۲۲۸ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، کمتر از یک واحد رشد کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز کمتر از یک واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۷۲۹ واحد بالا رفت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۷۱۷ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۴۲۴ واحد تقویت شد.

**ارزش مبادلات فرابورس به یک‌هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال رسید
دادوستدهای فرابورس ایران در میانه هفته با خرید و فروش ۴۴۰ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال پایان پذیرفت.
بدین ترتیب در حالی که ارزش معاملات نسبت به دیروز کاهش یافت اما حجم دادوستدها با رشد روبرو شد.
شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در معاملات امروز به رشد ۱.۶ واحدی اکتفا کرد تا آیفکس در نزدیک ارتفاع یک هزار و ۸۸ واحدی بایستد.

** اوراق تسهیلات مسکن (تسه)
خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن (تسه) نیز ۷۸ هزار ورقه را به ارزش ۵۸ میلیارد ریال معامله کردند.
بررسی معاملات این اوراق نشان می‌دهد تسه آذرماه ۹۶ همچنان با بیشترین استقبال میان معامله‌گران روبرو بوده و بالاترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است.
قیمت این اوراق نیز در دامنه قیمتی ۷۲۶ هزار تا ۷۴۹ هزار ریال دادوستد می‌شود.
سرمایه‌گذاران در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از ۶۴۹ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۶۳۴ میلیارد ریال را دست به دست کردند.

**انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برقی کردن قطار تهران- مشهد
پذیره نویسی ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت دولتی وزارت اقتصاد و دارایی از فردا (سه شنبه) در فرابورس آغاز می شود.
مدیر سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه سپهر درباره جزییات انتشار این اوراق مشارکت دولتی گفت: ناشر این اوراق، وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و ضامن آن سازمان برنامه و بودجه است.
سیدعلی خسروشاهی افزود: عامل فروش این اوراق کارگزاری بانک صادرات است و سرمایه گذاران برای خرید این اوراق می توانند به کارگزاری های فرابورس مراجعه کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋