افت ۱۳ هزار ریالی قیمت مرغ طی دو هفته اخیر
29 شهریور 1396 - 17:45
شناسه : 4957
0

قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده امروز (چهارشنبه) در مرغداری ها ۴۶ هزار ریال، میدان بهمن ۶۲ و در خرده فروشی ها ۷۲ هزار ریال اعلام شد که نسبت به ۴۵ روز گذشته ۱۳ هزار ریال کاهش یافته است. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها را […]

ارسال توسط :
پ
پ

قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده امروز (چهارشنبه) در مرغداری ها ۴۶ هزار ریال، میدان بهمن ۶۲ و در خرده فروشی ها ۷۲ هزار ریال اعلام شد که نسبت به ۴۵ روز گذشته ۱۳ هزار ریال کاهش یافته است.

723414رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها را ۴۶ هزار ریال، محل کشتارگاه (نقدی) ۶۴ هزارریال، میدان بهمن ۶۲ هزارریال، واحدهای صنفی عمده را ۶۵ هزارو ۵۰۰ ریال اعلام کرد.
مهدی یوسف خانی نرخ هر کیلوگرم ران مرغ را در محل خرده فروشی ها ۶۲ تا ۷۲ هزار ریال، سینه بدون کتف ۱۳۵ هزار ریال و سینه با کتف را ۱۲۵ هزار ریال و فیله مرغ را ۱۶۰ هزار ریال ذکر کرد.
وی علت پایین امدن نرخ گوشت مرغ را کاهش تقاضا و افزایش عرضه برشمرد.
در ۴۵ روز گذشته یعنی اواسط مردادماه جاری به طور تقریبی قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده ۵۶ هزار ریال، میدان بهمن ۷۲ هزار ریال، محل کشتارگاه (نقدی) ۷۷ هزار ریال، واحدهای صنفی عمده ۷۸ هزار ریال و در خرده فروشی ها بین ۸۵ تا ۹۰ هزار ریال بود.
برخی از کارشناسان علت گرانی گوشت مرغ را افزایش تلفات جوجه و مرغ در اثر افزایش دما، افزایش قیمت جوجه یک روزه ، افزایش نرخ برخی نهاده های طیور مثل ذرت می دانستند.
بر پایه برآوردهای وزارت جهادکشاورزی از سال ۱۳۹۳ تاکنون قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ بین ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار ریال است.
اما اکنون برخی کارشناسان بخش قیمت منطقی عرضه گوشت مرغ را بین ۷۵ تا ۷۸ هزار ریال می دانند و عرضه این محصولات با نرخی بیش از نرخ منطقی را اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.
سالیانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۲۰ هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود که بخش عمده این محصول پروتئینی در داخل به مصرف می رسد.

**نرخ هرکیلوگرم تخم مرغ ۵۲ هزارو ۵۰۰ ریال
به گفته رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، امروز هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری ها ۴۳ هزار و ۵۰۰ ریال، در واحدهای صنفی ۴۷ هزارو ۵۰۰ ریال و در خرده فروشی ها ۵۲ هزارو ۵۰۰ ریال به فروش رسید.
یوسف خانی یادآوری کرد: مطابق نرخ های اعلام شده، قیمت هر شانه دو کیلوگرمی تخم مرغ نزدیک به ۱۰۵ هزارریال است.
به گفته وی، تخم مرغ مارک دار با چهار درصد افزایش نسبت به قیمت های اعلام شده عرضه می شود.
در آغاز اردیبهشت ماه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری ها ۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال، در واحدهای صنفی ۴۰ هزار و ۵۰۰ ریال و در خرده فروشی ها ۵۰ هزار ریال بود. یک شانه دو کیلویی نیز ۱۰۰ هزار ریال به فروش رسید.
در هفته پایانی فرودین ماه نیز نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری ها ۵۰ هزار تا ۵۴ هزار ریال، در واحدهای صنفی ۵۸ هزار ریال و در خرده فروشی ها ۶۲ هزار ریال بود.
البته پیگیری از واحدهای خرده فروشی سطح شهر تهران نشان می دهد گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار مصرف با قیمت هایی بیش از نرخ اعلام شده اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران عرضه می شود.
بر پایه برآوردهای وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۹۳، قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار ریال و تخم مرغ نزدیک به ۴۰ هزار ریال است.
کارشناسان بر این باورند که عرضه این محصولات با نرخی بجز این، اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.
آمارها نشان می دهد سال گذشته حدود ۹۴۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود.
در چهار سال گذشته سرانه مصرف تخم مرغ در کشور از ۱۶۰ به ۱۹۱ عدد رسیده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋