لزوم اخذ مالیات بر اساس درآمد واقعی مودیان
19 مرداد 1394 - 13:26
شناسه : 1428
0

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: تعدادی از مؤدیان در اظهارنامه مالیاتی خود اطلاعات درستی ارائه نمی دهند و درآمد خود را بسیار کمتر از درآمد واقعی خود اظهار می کنند اما ما بر اساس اطلاعات و درآمد واقعی، مالیات از آنها اخذ می کنیم و آنها نباید دلخور شوند. به گزارش  حسابداری دات بازار به […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: تعدادی از مؤدیان در اظهارنامه مالیاتی خود اطلاعات درستی ارائه نمی دهند و درآمد خود را بسیار کمتر از درآمد واقعی خود اظهار می کنند اما ما بر اساس اطلاعات و درآمد واقعی، مالیات از آنها اخذ می کنیم و آنها نباید دلخور شوند.

به گزارش  حسابداری دات بازار به نقل از واحد مرکزی خبر، عسکری با بیان اینکه حدود ۵ میلیون فعالیت شغلی داریم افزود: حدود یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار فعالیت در زمینه مشاغل خودرو است و ۲۳۰ هزار شغل هم اشخاص حقوقی هستند.

لزوم اخذ مالیات بر اساس درآمد واقعی مودیان

لزوم اخذ مالیات بر اساس درآمد واقعی مودیان

وی ادامه داد: از حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار فعالیت شغلی، امسال پیش بینی شده است حدود سه هزار میلیارد تومان مالیات از ۷۵ هزار میلیارد تومان مالیات پیش بینی شده را بگیریم.
عسکری گفت: در کشور حدود یک چهارم مؤدیان مشاغل ما بر اساس معافیت پایه از معافیت مالیاتی برخوردارند و حدود ۱۰ درصد مؤدیان ما کسانی هستند که بیش از سه میلیون تومان به ما مالیات می پردازند و بقیه کسانی هستند که از صفر تا سه میلیون تومان مالیات می پردازند که بیش از ۶۰ درصد آنها هم زیر یک میلیون تومان مالیات می دهند.
وی افزود: برخی از مؤدیان، سالها بر اساس توافق ، ۵۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون تومان به ما مالیات پرداخت کردند اما پس از بررسی فعالیت اقتصادی آنها مشخص شد که مالیات واقعی آنها ده ها برابر این مالیات است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: البته نمی توانیم در مدت یکسال به همه اصناف رسیدگی کنیم و مجبوریم هر سال ۱۵ درصد از مؤدیان را رسیدگی و مالیات آنها را نزدیک به واقعیت کنیم.
وی گفت: مشکل ما این است که اگر توافقی هم با اصناف می کنیم بسیاری از مؤدیان در اظهارنامه، کم اظهاری می کنند بنابراین از توافق خارج می شوند و ما مجبوریم به آن رسیدگی کنیم.
عسکری افزود: در رسیدگی ها اطلاعاتی از بسیاری از مؤدیان به دست آوردیم که در مقایسه با سنوات قبل مالیات آنها بیش از صد برابر هم شده است زیرا آنها در اظهارات قبلی، واقعیت های درآمدی خود را اعلام نکرده بودند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋