آغاز پرداخت سود سهام عدالت
18 دی 1396 - 14:00
شناسه : 6007
0

پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ از امروز آغاز می‌شود. به گفته‌ رئیس سازمان خصوصی سازی، پرداخت این مبالغ از دهک‌های پایین درآمدی شروع می‌شود. به گزارش مادوند،چند ماه بود که از سازمان‌خصوصی سازی خبر می‌آمد که قرار است سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ به حساب مشمولان واریز شود. […]

ارسال توسط :
پ
پ

پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ از امروز آغاز می‌شود. به گفته‌ رئیس سازمان خصوصی سازی، پرداخت این مبالغ از دهک‌های پایین درآمدی شروع می‌شود.

19به گزارش مادوند،چند ماه بود که از سازمان‌خصوصی سازی خبر می‌آمد که قرار است سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ به حساب مشمولان واریز شود. حتی از مدت ها قبل  برای واریز این سود به حساب مشمولان، از مردم شماره شبای بانکی گرفته شده و طی تفاهم هایی با بانک مرکزی، این شماره‌های شبا مورد تایید هم قرار گرفته بود.

سازمان خصوصی‌سازی اخیرا درباره نحوه واریز سود سهام عدالت که قرار بود تا انتهای شهریور امسال انجام شود، اعلام کرده بود که “امسال برای نخستین بار سود سهام عدالت به صورت قانونی در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد”. البته مهلت قانونی پرداخت سود سال مالی ۱۳۹۵ هنوز هم تمام نشده چرا که پایان سال مالی برخی شرکت‌ها پایان تابستان است و آن‌ها قانونا فرصت دارند تا هشت ماه پس از آن سود شرکت را به سهامداران تخصیص دهند.

با توجه به اینکه طرح ۱۰ ساله سهام عدالت تمام شده، شرکت‌های سرمایه پذیر از سال ۱۳۹۵ باید سود را از طریق واگذاری به سازمان خصوصی‌سازی در اختیار مشمولان قرار می‌دادند. همانطور که اشاره شد پایان تیرماه زمان صدور مصوبات شرکت های سرمایه پذیر بود و طبق قانون، شرکت ها تا هشت ماه فرصت دارند این سود را به سهامداران بدهند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی سابقا تاکید کرده بود که این سازمان به موجب مصوبه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ موظف است این سود را از شرکت های سرمایه پذیر مطالبه و به حساب مشمولان واریز کند، اما تا زمانی که این سودهای دریافتی به حد نصاب نرسیده باشد امکان این کار وجود ندارد.

وی درباره مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به سازمان خصوصی سازی داده‌اند نیز گفته بود که حدود ۲۰ درصد یعنی حدود ۶۵۰ میلیارد تومان از ۳۴۰۰ میلیارد تومان سود مصوب به حساب سازمان خصوصی سازی واریز شده و ما اعلام کردیم که تا پایان شهریور واریز سود سهام عدالت در یک مرحله آغاز خواهد شد. البته در طی یک ماه گذشته به دلیل بعضی مشکلات فنی امکان واریز سود در مرحله اول کمی به تاخیر افتاده است اما می‌توان این قول را به مردم داد که در چند روز آینده واریز مرحله اول سود آغاز خواهد شد.

پوری حسینی بارها تاکید کرده که “نباید تلقی شود که قرار بوده تا پایان شهریور سود به صورت کامل واریز شود چرا که شرکت های سرمایه پذیر تا انتهای اسفند برای واریز سود مصوب خود فرصت دارند. البته این فرصت تا پایان شهریور، توسط شورای عالی سیاستهای اجرایی اصل ۴۴ به مدت یک ماه تمدید شد و مشمولان تا پایان مهرماه فرصت داشتند در صورت تمایل، ارزش سهام خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند که این فرصت نیز به اتمام رسیده است. ”

او همچنین گفت که واریز سود برای همه ۴۷ میلیون نفر به صورت یکجا امکان‌پذیر نیست و سود سهام عدالت به مرور به حساب مشمولان انتقال خواهد یافت.

اما در جلسه امروز رئیس جمهوری با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار شد آن دسته از مشمولان که از محل تخفیف یا آورده خود یک میلیون تومان سهام دارند، ۵۰ هزار تومان دریافت کنند. این رقم در نوبت های بعدی تا ۱۵۰ هزار تومان تکمیل می‌شود. سایر مشمولان سهام عدالت نیز متناسب با سهام خود از سود متعلقه بهره‌مند می‌شوند که رئیس سازمان خصوصی سازی نیز این خبر را تایید کرده و جزئیات آن نیز از سوی وی به زودی اعلام می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋