رونمایی از ارائه خدمات غیرحضوری بانکی از طریق کارت ملی هوشمند در یکی از شعب بانک ملت
05 دی 1396 - 18:25
شناسه : 5804
0

ارائه خدمات غیرحضوری بانک ملت از طریق کارت ملی هوشمند عصر امروز در یکی از شعب بانک ملت واقع در خیابان بهبودی رونمایی شد. حمید درخشان نیا، رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم رونمایی از ارائه خدمات غیرحضوری بانکی از طریق کارت ملی هوشمند که عصر امروز در یکی از شعب بانک ملت برگزار […]

ارسال توسط :
پ
پ

ارائه خدمات غیرحضوری بانک ملت از طریق کارت ملی هوشمند عصر امروز در یکی از شعب بانک ملت واقع در خیابان بهبودی رونمایی شد.

57614114حمید درخشان نیا، رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم رونمایی از ارائه خدمات غیرحضوری بانکی از طریق کارت ملی هوشمند که عصر امروز در یکی از شعب بانک ملت برگزار شد، گفت: هیات وزیران مصوب کرده‌اند و وزیر نیز ضمن تاکید بر این موضوع به طور مستمر برای بهره برداری از کارت ملی هوشمند و تجمیع اطلاعات سایر کارت‌ها در کارت ملی هوشمند پیگیر بودند.

وی ادامه داد: تا به امروز از جمعیت واجد شرایط که بالای ۱۵ سال بوده و بیش از ۶۰ میلیون نفر هستند، کارت هوشمند حدود ۳۱ میلیون نفر  را تولید کردیم. همچنین تا پایان سال ۹۶ نیز کسانی که کارت‌های ملی سابق‌شان تا سال ۸۹ است، فاقد اعتبار خواهد شد و باید کارت هوشمند ملی را دریافت کنند.

درخشان نیا با بیان اینکه در اجرای تحقق دولت الکترونیک که کلید ورود آن کارت هوشمند ملی در نظر گرفته شده است تا در سفرهای شهری اتلاف هزینه و وقت کاهش ایجاد شود، گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌توانستیم از کارت ملی هوشمند بهره برداری کنیم در امور بانکی بود که مردم بتوانند به جای کارت بانکی از کارت ملی هوشمند خود استفاده کنند و بدون خروج از خانه یا محل کار از طریق دستگاه‌های کارتخوان فعالیت‌های بانکی‌شان را انجام دهند.

به گفته وی دریافت پول، پرداخت پول و اقداماتی که از طریق دستگاه‌های VTM در بانک‌ها صورت می‌گیرد از جمله فعالیت‌هایی است که از طریق کارت هوشمند ملی نیز امکانپذیر شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: پروژه بعدی ما که به زودی نیز شروع خواهد شد ارتباط با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی است که اگر مردم بخواهند سندی را تنظیم کنند حتما باید کارت هوشمند ملی همراه داشته باشند تا به وسیله این کارت احراز هویت شوند. یعنی از طریق اتصال برخط و آنلاین با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور احراز هویت صورت گیرد و اثرانگشت آنها با کارت هوشمند تطبیق داده شود تا بتوانند اسنادشان را امضاء کنند.

وی ادامه داد: به وسیله این کار از هر گونه جعل اسناد جلوگیری خواهیم کرد و یقین حاصل می‌کنیم کسی که به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده است همان فرد مورد نظر است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات بانکی از طریق کارت ملی هوشمند قرار است در آینده در بانک‌های مسکن و پارسیان نیز افتتاح شود، گفت: به زودی با سایر بانک‌هایی که آمادگی داشته باشند در این زمینه همکاری‌هایی خواهیم داشت.

درخشان نیا در ادامه با بیان اینکه از مردم می‌خواهم ثبت نام کارت ملی هوشمندشان را به روزهای پایانی سال موکول نکنند، گفت: ظرفیت تولید کارت سازمان ثبت احوال ۲.۵ میلیون کارت در ماه است همچنین ما از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام می‌کنیم که از امروز با آرامش به دفاتر مربوطه مراجعه کنند و ثبت نامشان را انجام دهند تا سازمان ثبت احوال دچار مشکل نشود.

رئیس سازمان ثبت احوال در پایان گفت: به علت مراجعه زیاد مردم در برخی موارد دچار قطعی‌هایی بودیم که از مردم عذرخواهی می‌کنیم. همکاران ما در واحدهای فنی در تلاش هستند تا این قطعی‌ها را به حداقل برسانند یا به طور کلی از بین ببرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋