دریافت خدمات بانکی با کارت هوشمند ملی
03 دی 1396 - 21:05
شناسه : 5782
0

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: با کارت هوشمند ملی می‌توان سه نوع خدمت بانکی دریافت کرد که هفته آینده از این خدمات رونمایی خواهد شد. سیف‌الله ابوترابی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی ثبت احوال (سوم دی ماه) افزود: با یکی از بانک ها هماهنگ شده است که خدمت از طریق […]

ارسال توسط :
پ
پ

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: با کارت هوشمند ملی می‌توان سه نوع خدمت بانکی دریافت کرد که هفته آینده از این خدمات رونمایی خواهد شد.

n82773655 72071673سیف‌الله ابوترابی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی ثبت احوال (سوم دی ماه) افزود: با یکی از بانک ها هماهنگ شده است که خدمت از طریق استفاده از کارت هوشمند ملی ارائه شود و اولین خدمت این است که از کارت هوشمند ملی از طریق عابر بانک های مربوط به این بانک می توان وجه نقد دریافت کرد.
وی افتتاح حساب را دومین خدمت این بانک از طریق کارت هوشمند ملی عنوان کرد و افزود: می توان از طریق دستگاه های عابر بانک و امکاناتی که در این دستگاه ها ایجاد شده است فرد بدون مراجعه به بانک حساب افتتاح کند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص خدمت سوم نیز گفت :پیش‌بینی شده است که از طریق دستگاه های آی تی ام فرد با کارت هوشمند ملی خود بتواند وجه نقد را نیز حواله کنند.
وی ادامه داد: از تمام این خدمات که توسط یکی از بانک های کشور ارائه خواهد شد در هفته آینده رونمایی خواهد شد و بانک های دیگر نیز اعلام آمادگی کرده اند .
ابوترابی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار نقطه در کشور به صورت برخط از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال استعلام می گیرند و همچنین ۱۲۰ هزار تفاهم نامه نیز در خصوص خدمات ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال وجود دارد.

**بیش از ۳۰ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است
سخنگوی سازمان ثبت احوال در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تا کنون ۳۰ میلیون و۶۶۴ هزار و ۵۹۶کارت هوشمند ملی صادر شده است.
وی ادامه داد: تاکنون ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی پیش ثبت نام کرده اند که از این تعداد تاکنون ۲۸ میلیون و۷۲۵ نفر کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.
ابوترابی اعلام کرد: از هموطنانی که مرحله پیش ثبت نام برای کارت هوشمند ملی را انجام داده اند خواست که برای گرفتن کارت خود مراجعه کنند به این دلیل که بعد از یک هفته سریال کارت های قبلی باطل می شود.
ابوترابی بیان کرد :تا پایان سال ۹۶ تمام کارت های ملی نمونه قدیم که تاریخ اعتبار آنها ۲۹ اسفند سال ۹۶ و قبل از آن است از اعتبار خارج خواهد شد و از فروردین ۹۷ علاوه بر اینکه این کارت‌ها اعتبار ندارند هیچ نوع خدمتی هم با آنها قابل ارائه نخواهد بود .
وی ادامه داد :با هماهنگی هایی که انجام شده قرار شد برای تمام کسانی که برای دریافت کارت هوشمند ملی خود پیش ثبت نام را انجام داده اند ،گواهی صادر شود و با در دست داشتن این گواهی می توانند خدمات دریافت کنند ،اما کسانی که این پیش ثبت نام را انجام نداده باشند و تاریخ اعتبار کارت نمونه قدیم آنها نیز به اتمام رسیده باشد،نمی‌تواند از سال ۹۷ هیچ خدمتی را با این کارت دریافت کنند.

**بیش از ۹۹درصد از ولادت ها و فوت ها در مهلت قانونی ثبت می شود
سخنگوی سازمان ثبت احوال در باره زمان ثبت ولادت ها گفت : بیش از ۹۹،۶درصداز ولادت ها در مهلت قانونی (در ۱۵روز )ثبت می‌شود و همچنین ۹۹.۳ درصد از وفات ها نیز در مهلت قانونی شامل ۱۰ روز ثبت می شود.
وی اعلام کرد:شبکه اعلام شامل بهورزان ،دهیاران و شوراها و همچنین ثبت یاران، سازمان ثبت احوال را در ثبت وقایع حیاتی (ولادت ، وفات ،ازدواج و طلاق) کمک می کنند.

**نشانی محل سکونت براساس کارت هوشمند ملی است
ابوترابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظایف ثبت احوال گفت: با هماهنگی های که با سازمان ثبت اسناد انجام شده در حال حاضر ازدواج ها و طلاق ها به صورت برخط ثبت می‌شود.
وی اعلام کرد: از دیگر اقدامات و وظایف سازمان ثبت احوال، ثبت مهاجرت است که برای نقطه یابی جمعیت از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی ادامه داد:از طریق ثبت کد پستی ،نقطه سکونت افراد راست آزمایی می شود و بر این اساس ،دیگر نقطه سکونت افراد به اظهار فرد توجه نمی شود ،بلکه با استفاده از کارت هوشمند ملی این راست آزمایی می‌شود و محل سکونت فرد بر اساس آنچه در کارت هوشمند ملی ثبت شده لحاظ می شود.
وی در خصوص وظیفه دیگری که در دولت تدبیر و امید برای سازمان ثبت احوال پیش بینی شده نیز گفت: این وظیفه گسترش و ظرفیت اطلاعات جمعیتی کشور است که با ارتباط با شبکه اعلام ،لحظه به لحظه جمعیت کشور ثبت و بررسی می‌شود .

**بیش از یک میلیون و ۱۳۶ هزار نفر در ۹ ماهه امسال در کشور متولد شده‌اند
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت :در ۹ماه ماهه امسال یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۴۶ واقعه ولادت در کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد ولادت ۵۵۸ هزار و ۲۰۵ هزار ولادت پسر و ۵۵۲ هزار و ۴۱ دختر بودند .
وی در مورد نسبت جنسیت این ولادت ها نیز گفت : نسبت جنسیت ولادت های ۹ ماهه امسال ۱۰۰ دختر به ۱۰۶ پسر به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین در ۹ماهه امسال میانگین سن مادران ۲۸ سال و ۱۰ ماه و میانگین سن پدران ۳۳ سال است.
ابوترابی در خصوص فراوانی نام های انتخابی در این مدت برای نوزادان نیز گفت : فراوانترین نام های پسران در این مدت شامل: امیر علی ،علی ،محمد ،ابوالفضل، امیرحسین ،محمد طاها ،امیر عباس ،حسین و کیان بوده است .
سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص نام های انتخابی دختران و فراوانی آن نیز گفت: فاطمه ،زهرا ،حلما ،زینب، یسنا ،نازنین‌زهرا ،آوا ،ریحانه و رها نیز از فراوان ترین نام های انتخابی در این مدت هستند.

**بیش از ۲۷۶ هزار نفر فوت کردند
وی در خصوص ثبت فوتی‌ها در ۹ماهه امسال نیز گفت: در این مدت ۲۷۶ هزار و ۳۹۲ واقعه فوت در کشور به ثبت رسیده است که نرخ عمومی مرگ و میرها در این مدت ۴.۷ در هزار است .
ابوترابی در خصوص بیشترین علت مرگ و میرها نیز گفت :بیماری های قلبی و عروقی ،سرطان ها و همچنین ناراحتی های دستگاه تنفسی و حوادث غیرعمدی بیشترین علل مرگ و میر در تشکیل داده است.

**بیش از ۴۸۱ هزار ازدواج و ۱۳۳هزار طلاق ثبت شده است
وی در خصوص ازدواج و طلاق نیز با یادآوری اینکه در دهه ۶۰ به دلیل ولادت های زیادی که اتفاق افتاده بود در برخی از موارد شاهد افزایش ازدواج و یا طلاق متولدین در بین متولدین این دهه نسبت به دیگر زمان ها بودیم .
وی اعلام کرد: در سال ۹۵ به ازای هر یکهزار نفر، ۸.۸ نفر ازدواج ثبت شده بود و در سال ۹۰ نیز به ازای هر یک هزار نفر ۱۱.۴ مورد ازدواج به ثبت رسیده بود و میانگین سن ازدواج در اولین ازدواج ها در استان‌های کشور از سال ۹۱ تا ۹۵برای مردان ۶ ماه و برای زنان چهار ماه افزایش پیدا کرده است.
ابوترابی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال همچنین میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ سال و سه ماه و زنان ۲۳ سال بوده است .
وی در خصوص ثبت ازدواج ها در ۹ ماهه امسال نیز گفت: در این مدت ۴۸۱ هزارو ۸۰۹
مورد ازدواج به ثبت رسیده است و در این مدت یک هزار و ۷۶ ازدواج زنان سالمند بالای ۶۰ سال و همچنین ۷هزار و ۸۱۲ مورد نیز ازدواج مردان بالای ۶۰ سال به ثبت رسیده است.
ابوترابی با اشاره به اینکه در ۹ماهه امسال آهنگ طلاق پرشتاب نبوده است و از شتاب چندانی برخوردار نبوده است نیز گفت :در این مدت ۱۳۳هزار و ۳۶۶ طلاق به ثبت رسیده است که میانگین طول زندگی مشترک در این مدت ۹ سال بوده است.
وی ادامه داد :در ۹ماه امسال ۶۷ درصد طلاق‌های ثبت شده با طول عمر زندگی مشترک کمتر از ۱۰ سال بوده است و همچنین ۴۵ درصد طلاق‌های ثبت شده در طول زندگی مشترک ۵ سال و ۱۱ درصد طلاق ها هم طول زندگی مشترک کمتر از یک سال بوده است .
وی اضافه کرد: میانگین سن مردان در هنگام طلاق ۳۶ و نیم سال بوده است و خانم ها نیز ۳۱ سال و ۷ ماه به ثبت رسیده است .
ابوترابی اعلام کرد :همچنین در این ۹ماه ۲میلیون و ۴۵۰هزار شناسنامه تعویض شده است که بخش عمده آنها را کسانی تشکیل می‌دهند که بالای ۱۵ سال هستند و می بایست شناسنامه آنها تعویض شود .
وی ادامه داد :در این مدت ۴۴۰ هزار شناسنامه المثنی توسط ثبت احوال در کشور صادر شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋