در ده سال اخیر بیمه‌ عمر حدود ۲۶ درصد رشد کرده
12 آذر 1396 - 21:05
شناسه : 5602
0

مدیر عامل بیمه البرز می‌گوید در ده سال اخیر بیمه‌های عمر حدود ۲۶ درصد رشد کردند و امروز سهم بیمه‌های عمر به در پرتفوی بیمه به بیش از ۱۳.۵ درصد رسیده است. رسول تاجدار عصر یکشنبه ۱۲ آذر در نشست خبری که به مناسبت روز بیمه برگزار شده بود، درباره زلزله کرمانشاه چنین اظهار کرد: […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیر عامل بیمه البرز می‌گوید در ده سال اخیر بیمه‌های عمر حدود ۲۶ درصد رشد کردند و امروز سهم بیمه‌های عمر به در پرتفوی بیمه به بیش از ۱۳.۵ درصد رسیده است.

رسول تاجدار عصر یکشنبه ۱۲ آذر در نشست خبری که به مناسبت روز بیمه برگزار شده بود، درباره زلزله کرمانشاه چنین اظهار کرد: طبق آمارها، کمتر از ۱۰ درصد واحد‌های موجود در مناطق زلزله‌زده دارای پوشش بیمه بودند که یک ضعف برای کشور ‌است.

او با اشاره به وضعیت ساختمان‌ها در ایران به این نکته اشاره کرد که در کشور زلزله‌خیز ژاپن ساختمان‌ها طوری ساخته می‌شوند که فاقد کشته هستند. تاجدار افزود: متأسفانه عمر ساختمان‌ها در ایران به نسبت کشورهای دیگر هم پایین‌تر است. امیدواریم با افزایش نظارت‌ها و وجدان کاری آسیب‌ها در حوادث به حداقل برسد.

تاجدار درباره میزان خسارت‌ها در مناطق زلزله‌زده غرب کشور اینطور توضیح داد که تاکنون حدود ۹ هزار پرونده خسارت به بیمه البرز رسیده که مبالغی از ۳۰۰ هزار تا ۳۰ میلیون تومان را در بر می‌گیرد. در حال حاضر هم دو اکیپ مجهز در منطقه حضور دارند تا بتوانیم در اسرع وقت خسارت‌ها را ارزیابی کرده و خسارت زلزله‌زدگان را پرداخت کنیم.

مدیرعامل بیمه البرز بیان کرد: پوشش بیمه البرز در مناطق زلزله‌زده  گسترده است، با پرداخت خسارت بیمه‌شدگان علاوه بر انجام تعهد بیمه‌ای خود، فضایی را ایجاد می‌کنیم تا کسانی که بیمه هم نیستند ترغیب به این امر شوند و به نوعی فرهنگ‌سازی شود.

تاجدار با اشاره به رشد ۲۶ درصدی بیمه‌های عمر در ۱۰ سال اخیر اظهار کرد: امروز سهم بیمه‌های عمر در پرتفوی بیمه به بیش از ۱۳.۵ درصد رسیده است که اتفاق مبارکی است. نکته مهمی که لازم است ذکر کنم این است که صنعت بیمه تاکنون بار مالی بر دوش دولت نداشته و یک ریال از بودجه دولتی استفاده نکرده نداشته و بلکه مالیات و … هم پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته تعداد کشته‌های حوادث رانندگی کاهش چشمگیری داشته‌ است،  چنین بیان کرد: در سال ۹۵ حدود ۱۵ هزار و ۹۰ کشته و ۳۳ هزار نفر مجروح حوادث رانندگی داشتیم که صنعت بیمه همه خسارت آنها را پرداخت کرده است و بار اجتماعی آن را به  عهده گرفته است.

تاجدار با اشاره لزوم ورود صنعت بیمه در حوزه بورس خاطرنشان کرد: بیمه البرز نخستین شرکت بیمه‌ای است که در بازار بورس فعالیت داشته است. در ابتدا با ۲۶ میلیارد تومان وارد بازار سرمایه شدیم ولی در حال حاضر ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه داریم.

او در ادامه سخنانش اظهار کرد که سهم دولت در بیمه البرز ۱۷.۵ درصد، سهم بانک ملت حدود ۲۰ درصد، سهم صندوق بازنشستگی نفت حدود ۱۴ درصد و … است که به نظر می‌رسد دولت برنامه‌هایی برای واگذاری سهم خود دارد. طبق قانون هم باید واگذار شود و وزارت اقتصاد هم اخیرا بیلن کرده که می‌خواهد سهم دولت را واگذار کند.

تاجدار همچنین بیان کرد: بازدهی نقدی صنعت بیمه زیر ۱۲ درصد است، این در حالی است که بازدهی صنعت ساختمان ۲۷ درصد، بورس ۲۴ درصد و بازدهی بازار ارز ۱۴ درصد و بانک ۱۹.۵ درصد بوده است.

او درباره حذف مالیات بر ارزش افزوده از بیمه هم گفت: حذف آن هیچ تاثیر مستقیمی بر صنعت بیمه ندارد، بلکه هزینه‌ای است که بر مصرف‌کننده تحمیل می‌شد ‌و حالا حذف خواهد شد و فقط امیدواریم که با حذف آن ازدیاد فروش انجام شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋