کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم تهران
24 مرداد 1396 - 13:44
شناسه : 4311
0

در جهت دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، استفاده از کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم تهران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد. رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت نقش دسترسی اقشار گوناگون به تسهیلات و امکانات کارآمد سلامت دهان و دندان […]

ارسال توسط :
پ
پ

در جهت دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، استفاده از کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم تهران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد.

mobile dental clinicرئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت نقش دسترسی اقشار گوناگون به تسهیلات و امکانات کارآمد سلامت دهان و دندان در حفظ و ارتقای سلامت جامعه، اظهار داشت: وجود مشکلاتی از قبیل پراکندگی جمعیت و توزیع نامتعادل تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف کشور، انجام اقداماتی اساسی را در جهت ارائه خدمات اولیه در مناطق محروم می‌طلبد.

دکتر رحمانعلی طاهری ادامه داد: یکی از خدمات بهداشتی درمانی که به دلیل عدم توجه کافی در مناطق محروم و حاشیه‌ای توسعه کمتری یافته است، خدمات دندان پزشکی است. از این رو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور پاسخگویی به نیاز مردم به خدمات دندانپزشکی و در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تحول سلامت دهان و دندان و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، برای اولین بار در تاریخ نظام سلامت کشور، اقدام به تهیه و توزیع کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کرده است.

وی افزود: هدف از تهیه و توزیع این موبایل کلینیک‌ها را کمک به ارتقای شاخص‌ها و سیمای سلامت دهان و دندان در کشور با توجه ویژه به مناطق محروم، افزایش دسترسی اقشار آسیب پذیر و محرومین به خدمات سلامت دهان، ارتقای فرهنگ کار جهادی و داوطلبانه در حوزه دندانپزشکی و جلب حمایت خیرین در حوزه سلامت دهان است.

طاهری در خصوص کلینیک‌های سیار دندانپزشکی تحت پوشش این دانشگاه گفت: تعداد ۳ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی به معاونت بهداشت دانشگاه  واگذار شده است که با بررسی های کارشناسی بعمل آمده، توسط گروه سلامت دهان و دندان این معاونت و با توجه به تعداد جمعیت دانش آموزی تحت پوشش، این کلینیک‌های سیار به شبکه‌های بهداشت و درمان پاکدشت، ورامین و پردیس تحویل داده شد.

وی افزود: گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه در نظر دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توان نیروهای داوطلب و جهادی دندانپزشک، نسبت به ارائه خدمات رایگان به جامعه هدف تحت پوشش در مناطق محروم و کم برخوردار اقدام کند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، طاهری گروه هدف دریافت خدمات رایگان کلینیک‌های سیار دندانپزشکی را افراد زیر ۱۴ سال و مادران باردار خواند و ادامه داد: با استفاده از این موبایل کلینیک‌ها امکان دسترسی افراد محروم و نیازمند خدمات سطح یک و دو دندانپزشکی در دورترین نقاط تحت پوشش دانشگاه، امکانپذیر خواهد شد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص نحوه ارائه خدمات در این موبایل کلینیک‌ها گفت: در کلینیک‌های سیار خدمات رایگان سطح یک شامل فیشورسیلانت، فلورایدتراپی و خدمات سطح دو (درمان) شامل ترمیم، پالپوتومی، جرم گیری، خارج کردن دندان‌های عفونی و درمان پالپ زنده صورت می‌گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋