شاخص بورس با ۱۱۷ واحد کاهش روبرو شد
10 مرداد 1396 - 14:30
شناسه : 3818
0

در چهارمین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل با ۱۱۷ واحد کاهش روبرو شد و نمادهایی در گروه فرآورده‌های نفتی و گروه حمل و نقل بیشترین تاثیر را روی دماسنج بازار داشتند. امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۱۷ واحد افت کرد و به رقم ۸۱ […]

ارسال توسط :
پ
پ

در چهارمین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل با ۱۱۷ واحد کاهش روبرو شد و نمادهایی در گروه فرآورده‌های نفتی و گروه حمل و نقل بیشترین تاثیر را روی دماسنج بازار داشتند.

bg1 opامروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۱۷ واحد افت کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۴۱۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با افت ۷.۶ واحدی تا رقم ۱۷ هزار و ۸۱۰ پایین آمد.

شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب با ۹۳ و ۱۹۵ واحد افت روبرو شد و شاخص آزاد شناور نیز با ۸۷ واحد افت به رقم ۸۹ هزار و ۸۰۸ واحدی رسید.

پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی جمهوری اسلامی، پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب ۴۲، ۳۴ و ا ۱۷ واحد تاثیر منفی روی دماسنج بازار داشتند و در طرف مقابل به‌پرداخت ملت، توسعه معادن و فلزات و گروه صنعتی پاکشو به ترتیب با ۲۳، ۱۶ و ۱۴ واحد تاثیر مثبت بیشترین اثر افزاینده را روی دماسنج بازار اعمال کردند.

امروز در گروه رایانه، ۱۱ میلیون و ۹۷۹ هزار سهم به ارزش نزدیک به ۱۹ میلیون میلیارد تومان در ۷ هزار و ۱۵۸ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. همان‌طور که گفته شد در این گروه نماد به‌پرداخت جزو شرکت‌هایی بود که تاثیر افزاینده روی بازار داشت. این نماد که به تازگی وارد بورس تهران شده تا چهارم مردادماه گذشته برای شش روز متوالی توانست روزانه پنج درصد رشد در قیمت پایانی داشته باشد اما در دو روز گذشته روند تغییر قیمت این سهم کاهشی بود ولی امروز بار دیگر این سهم به روند افزایشی خود باز گشت و توانست در قیمت آخرین معامله ۵ درصد رشد را تجربه کند و شاهد صف خرید باشد.

اما در دیگر نمادهای این گروه روند رو به رشد چشمگیری دیده نمی‌شد و اکثریت سهم‌های گروه رایانه با روند رو به کاهش در قیمت پایانی روبرو شدند. هر چند که این رقم چندان چشمگیر نبود.

در چهارمین روز معاملات این هفته در گروه فلزات اساسی بیش از ۷۳ میلیون سهم داد و ستد شد که ارزش این حجم داد و ستد به بیش از ۱۵ میلیارد تومان می‌رسید. امروز در گروه تعداد زیادی از سهم‌ها با روند رو به کاهش مواجه شدند و معدود نمادهایی هم روند رشد را تجربه کردند.

در گروه خودرو نیز ۵۵ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم به ارزش به ارزش نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه نیز در نمادهای پرمعامله روند داد و ستدها آرام بود و تعدادی از سهم‌های با حجم معامله بالا با روند کاهشی در قیمت پایانی مواجه شدند.  هر چند که تعداد سهم هایی که اندکی رشد داشتند، کم نبود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۰۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۹۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۸ هزار و ۱۸۳ نوبت داد و ستد بود.

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پتروشیمی شازند، سیمان خوزستان و پلی‌اکریل اشاره کرد. همچنین بیشترین حجم و ارزش معامله امروز به نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی رسید.

آیفکس نیز امروز با ۴.۷ واحد رشد همراه شد و به رقم ۹۳۳.۸ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز به عدد ۱۵۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به ۳۷۰ میلیون سهم و اوراق مالی بالغ شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋