امروز شاخص کل بورس تراز ۸۱ هزار واحدی را رد کرد
03 مرداد 1396 - 16:30
شناسه : 3655
0

این روزها بورس تهران مقداری از رکود خارج شده و معامله گران بازار سرمایه شاهد شرایط مساعدتری در داد و ستدهای تالار شیشه ای هستند. امروز شاخص کل بورس تراز ۸۱ هزار واحدی را رد کرد ولی آیفکس با دو واحد افت مواجه شد. امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار […]

ارسال توسط :
پ
پ

این روزها بورس تهران مقداری از رکود خارج شده و معامله گران بازار سرمایه شاهد شرایط مساعدتری در داد و ستدهای تالار شیشه ای هستند. امروز شاخص کل بورس تراز ۸۱ هزار واحدی را رد کرد ولی آیفکس با دو واحد افت مواجه شد.

263768 347امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران پس از ۴۷ واحد رشد تا رقم ۸۱ هزار و ۱۸۱ واحدی بالا رفت و همچنین شاخص کل هم وزن با رشد ۲۶ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۸۲۳ رسید.

شاخص آزاد شناور نیز امروز پس از ۳۹۴ واحد رشد به رقم ۸۹ هزار و ۶۱۲ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۵۰ و ۱۲۳ واحد رشد کردند.

شرکت ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر و به پرداخت ملت بیشترین تاثیر مثبت را روی دماسنج بازار داشتند و در طرف مقابل پتروشیمی پردیس، آسان پرداخت پرشین و گسترش نفت و گاز پارسیان کفه منفی تاثیر بر شاخص را برعهده گرفتند.

در معاملات امروز در گروه فلزات اساسی روند قالب سهم‌ها رو به افزایش بود، هرچند که نمادهایی همچون سرمایه‌ گذاری توکافولاد و فرآوری مواد معدنی ایران روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند. اما در گروه استخراج کانه‌های فلزی نمادهایی با بیشترین حجم معامله روند رو به افزایش در قیمت آخرین معامله را از خود نشان دادند.

در گروه خودرو نیز نیمی از نمادها روند رو به افزایشی در قیمت سهام خود را تجربه کردند و نمادهایی همچون ایران خودرو، سایپا آذین، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو روند رو به کاهش را در قیمت پایانی دیدند، هرچند که این روند چندان زیاد نبود.

ارزش معاملات بورس تهران در چهارمین روز معاملاتی این هفته به بیش از ۱۸۹ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۰۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۸ هزار و ۳۳۷ نوبت دادوستد بود.

اما امروز در فرابورس ایران شاخص ۲.۶ واحد افت کرد و به رقم ۹۲۱ رسید. ارزش معاملات این بازار به رقم ۳۳۰ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱۵۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۲۶ هزار نوبت داد و ستد بود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋