نرم افزار موبایلی کمک‌های اولیه(خادم)
08 تیر 1396 - 11:57
شناسه : 2830
0

نرم افزار کمک‌های اولیه(خادم)،‌ یک نرم‌افزارموبایلی است که آموزش‌های بسیار مهم و ساده‌ای را برای استفاده در مواقع بحرانی به افراد و بویژه خانواده‌ها ارائه می‌دهد.       نرم افزار موبایلی کمک‌های اولیه(خادم) نرم‌افزاری است که به آموزش و افزایش آگاهی در شرایط بحرانی مانند وقوع بلایای طبیعی و اورژانسی می‌پردازد. این نرم‌افزار از […]

ارسال توسط :
پ
پ

57327491نرم افزار کمک‌های اولیه(خادم)،‌ یک نرم‌افزارموبایلی است که آموزش‌های بسیار مهم و ساده‌ای را برای استفاده در مواقع بحرانی به افراد و بویژه خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

 

 

 

نرم افزار موبایلی کمک‌های اولیه(خادم) نرم‌افزاری است که به آموزش و افزایش آگاهی در شرایط بحرانی مانند وقوع بلایای طبیعی و اورژانسی می‌پردازد. این نرم‌افزار از سوی جمعیت هلال احمر طراحی شده و در راستای طرح خادم(خانواده آماده در مخاطرات) طراحی شده است.

این نرم‌افزار در دو نسخه اندروید و IOS قابل نصب است و با آموزش‌های کوتاه و گزیده‌ای که در آن ارائه می‌شود می‌توان در زمان آرامش به اطلاعاتی ساده دست پیدا کرد که در زمان بحران می‌تواند حتی از مرگ حتمی جلوگیری کند.

نرم‌افزار موبایلی کمک‌های اولیه(خادم)، شامل پنج بخش، آموزش، ‌آمادگی، موارد اورژانسی، ‌امتحان و معرفی مراکز درمانی است که در هر بخش با استفاده از فیلم‌های آموزشی کوتاه و توضیحات،‌ سعی در ایجاد آمادگی برای واکنش در شرایط خاص دارد.

در بخش آموزش اپلیکیشن، به نحوه واکنش در زمانی که فردی با مصدومیت مواجه می‌شود می‌پردازد و از مهمترین  آیتم‌های آن هم مواجهه با مواردی همچون ضربه مغزی، احیای ریوی، حمله قلبی، سکته، خفگی کودک،‌ خونریزی، شکستگی، خفگی، سوختگی، مسمویت و … است.

این بخش در راستای افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی است که بخشی از آموزش‌ها مربوط به آمادگی قبل از وقوع حادثه است و بخش دیگر مربوط به زمان وقوع حادثه، رانش زمین، آتش‌سوزی، سیل،‌ زلزله و.. از بخش‌های مختلفی است که آموزش‌هایی برای آنها ارائه شده است.

در قسمت موارد اورژانسی، اطلاعاتی در مورد کمک‌های اولیه ضروری تا قبل از رسیدن اورژانس ارائه شده است. به عنوان مثال در چند جمله کوتاه به توضیح این موضوع پرداخته می‌شود که وقتی فردی دچار خفگی شد، تا رسیدن عوامل اورژانس چه کار هایی باید انجام داد.

در بخش امتحان نرم‌افزار هم سئوالاتی در مورد آموزش‌های صورت گرفته مطرح شده که با پاسخ به آنها می‌توان میزان تسلط برای آموزش‌ها را سنجید.

آشنایی با آموزش‌هایی که به صورت کوتاه در این نرم‌افزار ارائه شده از آنجایی ضرورت دارد که با توجه به آنکه کشور ما از نظر خطرپذیری در شرایط خوبی نیست و براساس آمارها میزان خطرپذیری ایران ۸ از ۱۰ است اما با وجود این ضریب بالا شاخص آمادگی خانوار تنها ۹.۳ درصد است. شاخصی با همین آموزش‌های کوتاه می‌تواند تغییر کند.  همین موضوع باعث شد تا جمعیت هلال احمر ایران طرح خادم(خانواده آماده در مخاطرات) را برنامه‌ریزی کند تا در یک برنامه زمان‌بندی ۵ ساله به آگاهی ۲۵ میلیون خانوار برای مقابله با بحران منجر شود و یکی از کارهایی که به عنوان زیر مجموعه این طرح صورت گرفته، طراحی نرم‌افزار کمک‌های اولیه(خادم) است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋