هدف راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی رفع موانع تولید است
18 مرداد 1394 - 21:28
شناسه : 1425
0

رییس کل گمرک ایران در مراسم افتتاح رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرکات خراسان رضوی بیان کرد:هدف از راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی رفع موانع تولید استرییس کل گمرک ایران که برای بازدید از گمرکات استان خراسان رضوی به این استان سفر کرده است در مراسم افتتاح رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرکات خراسان […]

ارسال توسط :
پ
پ

رییس کل گمرک ایران در مراسم افتتاح رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرکات خراسان رضوی بیان کرد:هدف از راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی رفع موانع تولید استرییس کل گمرک ایران که برای بازدید از گمرکات استان خراسان رضوی به این استان سفر کرده است در مراسم افتتاح رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرکات خراسان رضوی گفت: سامانه جامع گمرکی در پنجره واحد تجارت فرامرزی تعریف شده و این پنجره با هدف رفع موانع تولید در گمرکات سراسر کشور در حال شکل گیری است.

هدف راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی رفع موانع تولید است

هدف راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی رفع موانع تولید است

دکتر کرباسیان با بیان اینکه ایجاد پنجره واحد تجاری فرامرزی اولویت نخست این نهاد است گفت: تمامی تلاش ها برنامه ریزی ها در گمرک ایران در جهتی انجام گرفته تا همه اسناد کاغذی در گمرک حذف شده و همه فرآیندها و ثبت مدارک و سایر امور به حالت الکترونیکی درآید.
وی افزود: بخشنامه الزامی شدن صدور پروانه الکترونیک به منظور پایان یافتن عملیات گمرکی به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده که خراسان رضوی پیش از ابلاغ بخشنامه در اجرای این طرح پیشتاز بوده است.
وی گفت: پس از صدور پروانه سبز الکترونیکی ‘کد رهگیری’ به صاحبان کالا داده می شود که با این اقدام رسیدگی به پرونده های گمرکی در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان امور گمرکی انجام و از جعل پروانه های کاغذی نیز جلوگیری می شود.
رییس کل گمرک ایران با اشاره به فعالیت ۱۵۰ گمرک در سطح کشور افزود: سامانه جامع امور گمرکی که همه فرآیندهای گمرک را شامل می شود و زمینه کاهش اعتبار اسناد کاغذی را فراهم می کند در کل کشور اجرایی می شود.
وی ادامه داد: اکنون گمرکات ایران به ۷۰ کشور دنیا متصل است و سازمان حمل و نقل بین المللی مستقر در سوییس، ایران را به عنوان کشور نمونه در اجرای حذف صدور پروانه کاغذی در مسیر ترانزیت بین المللی انتخاب کرده است.
کرباسیان گفت: این طرح تا دو هفته دیگر در مسیر راههای اتصال گمرکات ایران به سایر کشورها اجرا می شود.
وی افزود: زمانی سامانه آسیکودا که ۳۰۰ هزار دلار هزینه داشت را در گمرک ایران اجرا کردیم اما پس از توقف استفاده از این سامانه و خروج دست اندرکاران آن از کشور، بلافاصله طرح هایی برای مکانیزاسیون فرآیندهای گمرکی طراحی و اجرا شد.
رییس کل گمرک ایران ادامه داد: گمرکات استانها نباید معطل ابلاغ طرح ها برای تسهیل در روند اجرای فرآیندهای گمرکی از سوی مرکز باشند بلکه باید خود دست بکار شده و فعالیت ها را سرعت بخشند همانطور که خراسان رضوی در اجرای بسیاری از طرحها پیشتاز بوده است.
وی همچنین با اشاره به دستاوردهای مذاکرات هسته ای گفت: همانطور که تیم مذاکره کننده ایران در این بخش در مقابل شش کشور قدرتمند حق خود را گرفت، در بخش اقتصادی نیز باید حقانیت ایران را به اثبات رساند و بیشترین ارتباطات تجاری و آسانترین رویه تجارت را با دیگر کشورها رقم زد.
کرباسیان با بیان اینکه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نباید معطل گمرک در امور صادرات و واردات شوند افزود: متولیان در گمرک نباید در روند تامین مواد اولیه و کالاهای واسطه ای، سرمایه ای و همچنین برخورد با قاچاقچیان و متخلفین اخلال ایجاد کنند و اجازه دهند کالایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود به آسانی وارد گردد.
وی ادامه داد: زمانی که بحث مبازره با قاچاق کالا در خارج از گمرک به شدت مورد پیگیری قرار می گیرد و دستگاههای اشعه ایکس و جی.پی.اس در گمرکات مرزی مستقر می شود این اطمینان را به مردم می دهیم که فرآیند صادرات و واردات کاملا قانومند انجام می گیرد.
وی همچنین گفت: در خراسان رضوی که مهد تولید سنگهای قیمتی و جواهرات است باید زمینه صدور آنها از طریق گمرک تسهیل شود که با توجه به وجود ۲۰ کارشناس در خصوص سنگهای قیمتی در کشور می توان این روانسازی را به فعلیت رساند.
کرباسیان افزود: گمرکات در خراسان رضوی که ۹۵ درصد تولید آن توسط بخش خصوصی مدیریت می شود و با کشورهای آسیایی و همجوار ارتباط تجاری دارد باید همسو با تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در جهت تسهیل تردد کالا سازماندهی شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋